معاون آموزشی سوادآموزی کشور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در یاسوج گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این تعداد شامل ۴۹ میلیون و ۶ هزار ۵۰۰ نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور است که مردان ۹۶ و ۲ دهم درصد وزنان ۹۳ و ۴ دهم درصد باسوادند.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۶۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
محمد مهدی زاده افزود: از مجموع حدود ۵۳ میلیون نفر جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۸ میلیون نفر با ثبت مدرک در پایگاه سوادآموزی وضعیت آنان مشخص شده و از تکرار ثبت نام جلوگیری خواهد شد.
وی گفت:تحقق امر باسوادی علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی مهمترین عامل توجه به عزت نفس افراد و استفاده از توانمندی ویژه آن‌ها است به طریقی که احساس فقر نکنند.
معاون آموزشی سوادآموزی کشور افزود: امسال ۴۰ عنوان کتاب مهارت‌های زندگی برای استفاده از توانمندی افراد به ویژه در مناطق روستایی و عشایری در سازمان نهضت سوادآموزی کشور تهیه شده که توزیع می‌شود.
وی گفت: با توجه به بررسی اخیر و تهیه گزارش از مشکلات منطقه زیلایی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در این منطقه مرکز یادگیری محلی سیار راه اندازی می‌کند تا به آموزش مهارت‌های زندگی بپردازند.
معاون آموزشی سوادآموزی کشور بیان کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد، شهرستان‌ها ومناطق یکی از منظم‌ترین و جدی‌ترین شورا‌های استان‌ها است که در زمان‌های لازم و با مصوبات اثربخشی برگزار می‌شود.
دکتر محمد مهدی زاده گفت: امروزه آموزش به صورت غیرمستقیم ادامه دارد و باید از آموزش به روش امر و نهی بپرهیزیم.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: براساس سرشماری پارسال ۹۲ و ۷ دهم درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان که جمعیت هدف سوادآموزی است با سواد هستند.
هادی زارع پور افزود: براساس این سرشماری ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر از این جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال یعنی ۷ و ۳ دهم جمعیت هدف بی سواد هستند.
وی گفت:میزان باسوادی از سرشماری سال ۹۰ تا ۹۵ به میزان ۲ و ۳ دهم درصدافزایش یافته است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان کرد: هم اکنون ۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت می‌کنند و طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه‌های کتابخوانی در کنار فعالیت‌های سوادآموزی در حال اجرا است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت:انجام تبلیغ و ترویج کارکرد‌های سواد از طریق رسانه نقش اساسی در جذب و شناسایی بی سوادان و تحقق امر سوادآموزی دارد.
فتاح محمدی افزود: انسان در هرشرایطی نیازمند آموزش است و تحقق این مهم باعث توانمندسازی، ارتقاء ظرفیت و در نتیجه اثربخشی است.
وی گفت:برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی از اولویت‌هایی است که مستلزم مشارکت نهادها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی ۴ هزار و ۶۰۰ نفر است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به دوره سوادآموزی وبقیه مربوط به دوره‌های تحکیم وانتقال است.
سیدحمدالله خواهش نیک افزود: از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون میزان پوشش دوره انتقال ۱۰۰ درصد، تحکیم ۱۰۰ درصد و دوره سوادآموزی ۷۶ و ۲۴ صدم درصد است.
وی گفت:ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی تا پایان آذرماه ادامه دارد.
ارسال نظرات