مروری بر مشکلات بزرگترین روستای غرب هرمزگان؛

از فقدان جایگاه سوخت تا وعده ۷ ساله نوسازی شبکه آبرسانی در روستای گزیر

یکی ازمشکلات اساسی مردم روستای گزیر فقدان جایگاه سوخت ا است که سبب نارضایتی اهالی این منطقه شده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۱۲۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ به نقل از فرهنگ کده؛ گزیر، بزرگترین روستای غرب هرمزگان از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است که این روستا در  ۲۰ کیلومتری شمال شهر کنگ واقع شده و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

سید حسن هاشمی، عضو شورای روستای گزیر شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده فقدان جایگاه سوخت‌رسانی معضل اساسی مردم روستای گزیردانست و  اظهار کرد: یکی ازمشکلات اساسی مردم روستای گزیر فقدان جایگاه سوخت به‌منظور سوخت‌گیری خودروها است که سبب نارضایتی اهالی این منطقه از وضعیت فعلی شده است.

بزرگترین روستای غرب هرمزگان جایگاه سوخت ندارد

عضو شورای روستای گزیر با بیان اینکه مردم این روستا به دلیل حیطه کاری روزانه نیازمند مصرف چندین لیتر سوخت هستند که گران‌تر از نرخ مصوب دولتی خریداری می کنند، گفت: بنزین مورد نیاز اهالی روستای گریز توسط مغازه‌داران و گران به دستشان می‌رسد و یا مردم این منطقه مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای تهیه سوخت مورد نیاز خود به شهرهای همجوار هستند .

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت ،بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو سبک ، ده‌ها دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین ،حدود ۱۵۰ عدد موتور پمپ کشاورزی و چندین کارگاهی که نیاز به سوخت دارند در این روستا وجود دارد، تصریح کرد: این ظرفیت ها نشان از ظرفیت بالای روستای گزیر برای ایجاد جایگاه سوخت دارد که متاسفانه مسئولان امر نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

کمبود فضای آموزشی در بزرگترین روستای غربی هرمزگان

وی، کمبود فضای آموزشی و وجود دو مدرسه تخریبی را یکی دیگر از مشکلات روستا عنوان کرد و گفت: کمبود یک فضای آموزشی دبیرستان دوره اول دخترانه که موجب شده دانش آموزان در شیفت بعد از ظهر  بر روی صندلی های مدرسه  ابتدایی می نشینند.

وعده ۱۷ ساله مسئولان جهت نوسازی شبکه آبرسانی در گریز بر زمین ماند!

عضو شورای روستای گزیر بیان کرد: به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی روستای گریز روزانه مقدار زیادی آب هدر می رود که  با وجود پیگیری های هفت ساله تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
 
نبود برق و جاده بین مزارع معضلات کشاورزان گریز
 
هاشمی، نبود برق و جاده بین مزارع را یکی از معضلات کشاورزان این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم روستای گزیر کشاورزی و در آمد آنها از این راه تامین می شود تقاضای مردم هم برای اجرای این پروژه زیاد است.
 
 
وی تصریح کرد: بالا بودن بدهکاری دهیاری روستای گزیر بندرلنگه در دوره جدید به دلیل استانی کردن درآمد مالیات برارزش افزوه شهرستان از مشکلات دیگر این روستا است وهمچنین با توجه به اینکه یک دستگاه لودر داریم نیاز به یک کامیون برای کسب درآمد دهیاری هستیم.
 
 
 
احداث جاده گزیر- حمیران مطالبه مردم گریز
 
هاشمی بیان کرد: احداث جاده گزیر- حمیران به دلیل نزدیک بودن ۲۸کیلومتر مسیر به مرکز استان برای تمام روستاهای منطقه، یکی از مطالبان اهالی روستای گزیر است که از مسئولان خواستار سریع تر احداث این جاده هستیم.
 
وی، ایجاد اشتغال برای جوانان، به کار گیری جوانان روستا در صنایع منطقه و استان، فرسوده بودن ماشین زباله از دیگر مشکلات این روستا دانست.
 
نبود پمپ بنزین در گزیر  به مرز بحران رسیده است
 
صابری، بخشدار مرکزی شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد:مسئله عدم وجود پمپ بنزین در گزیر از معضل گذشته و به مرحله بحران رسیده است.
 

بخشدار مرکزی شهرستان بندر لنگه عنوان کرد: با توجه به قطب کشاورزی بودن گزیر و تعداد وسیله نقلیه هایی که در خود گزیر و روستاهای اطراف است راه اندازی جایگاه سوخت رسانی امری ضروری می باشد که در حال حاضر پیگیر آن هستیم.

روستای گزیر در ۲۰ کیلومتری شمال شهر کنگ و با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۸۵۰ نفر در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار