رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: از سرریز دانش نظامی تا امروز این سازمان موفق شده است ۱۸۶ فروند انواع شناورهای غیر نظامی طراحی و تولید کند.
کد خبر: ۸۹۶۲۱۲۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان، امیر دریادار امیر رستگاری،ریس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی ودریانوردی کیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در سازمان صنایع دریایی موفق شدیم ناوهای موشک انداز، ناوشکن های کلاس موج، هواناوها و انواع شناورهای پرنده و قایق های تندرو را با سرعت بالای ۷۰ گره دریایی طراحی و تولید کنیم که آخرین آن شناور اقیانوس شناسی بود که بهمن ماه سال گذشته تحویل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور

وی افزود: سازمان صنایع دریایی با بیش از ۳۷ سال قدمت دارای دفاتر طراحی متعددی است و هم اکنون با ارگان های دریایی مانند سازمان بنادر و شیلات جمهوری اسلامی قرار دادهایی مبنی بر طراحی و ساخت شناورهای مورد نیاز منعقد کرده است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به ناو موشک انداز « سپر » افزود: هفته گذشته موفق شدیم ناو موشک انداز «سپر» را تحویل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدهیم.
 
وی با بیان ویژگی های ناو موشک انداز «سپر» افزود: این ناو به دلیل دارا بودن دستگاه ها، تأسیسات، تجهیزات و سامانه هایی که در آن به کار رفته  قابلیت عملیات در شرایط جوی مختلف اعم از روز و شب، هوای بارانی، مه آلود، طوفانی و غیره را دارد همچنین دارای سامانه موشکی برد بلند و رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده و موشکهای کروز بوده و همزمان قادر به کشف، شناسایی و رهگیری ده ها فروند شناور و بالگرد دشمن و درگیری با چندین ناو است.
 
 رستگاری بیان کرد: این ناو موشک انداز دارای سامانه مخابراتی امن یکپارچه و سامانه اپتیکی هوشمند است که بدون انتشار امواج علیه هدف های سطحی و بالگردی دشمن عملیات رهگیری و درگیری را انجام دهد.
 

وی یادآور شد: فاصله صنعت و دانشگاه امروز بسیار نزدیک تر شده  و بسیاری از طرح ها و پروژه های خاص نظامی و غیر نظامی مانند رادارها و سامانه های مخابراتی با استفاده از پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صورت می پذیرد.

ریس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه امروز در طراحی سامانه ها از ارتباط صنعت و دانشگاه به خصوص در صنایع نظامی استفاده می شود، خاطر نشان کرد: با استفاده از دانش تولیدات داخلی در حال عقد قرار داد با دو کشور دوست و همسایه هستیم تا محصولات خود را به آن ها صادر کنیم.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی به مدت ۳ روز در جزیره کیش در حال برگزاری است .

در این نمایشگاه شرکت های خارجی همچون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند، مالزی، یونان، دانمارک، کره جنوبی فناوریهای نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار داده اند.

سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

ارسال نظرات