سید ساجد یعقوبی
امام جمعه اردبیل در تبریز گفت: نقش بالای روحانیت بود که کشور را از سراشیبی سقوط نجات داد و ایران را از دهان گرگ ها بیرون کشید.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۰۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
نقش بالای روحانیت کشور را از سراشیبی سقوط نجات داد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در اولین جلسه هیات امنا و انتخاب مجمع خیران حوزه ساز بناب با تاکید بر اینکه روحانیت نقش اساسی و محوری در حفظ و بقای ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی داشته است، یادآور شد: روحانیت همواره پیشگام حرکت های آزادی خواهانه و دفاع از مظلوم بوده است و نقش بالای روحانیت بود که کشور را از سراشیبی سقوط نجات داد و ایران را از دهان گرگ ها بیرون کشید.

آیت الله عاملی با بیان اینکه پیاده کردن نظام آرمانی در جامعه جزو رسالت های مهم روحانیون است، گفت: برای صیانت از کشور به پیاده کردن سیستم اخلاقی نیاز است نه سیستم حقوقی.

وی با انتقاد از ترویج مصرف گرایی در کشور، افزود: فرهنگ سازی از وظایف ذاتی روحانیون است و آنها باید در عرصه های مهم فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کرده و به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه خیرات فرهنگی و علمی بالاترین کارهای نیک است، ادامه داد: انتظار می رود با حمایت متولیان دینی و فرهنگی بناب اقدامات جدی در راستای تقویت و ارتقای حوزه علمیه بناب برداشته شود.

حجت الاسلام عاملی گفت: وجود مؤسسات خیریه برای بناب عزت و شرف است و قطعاً با پیوند معتمدین منطقه با روحانیت بیش از پیش این پیوند تقویت خواهد شد.

معاون پشتیبانی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت این حوزه، گفت: ساختمان فعلی حوزه علمیه بناب 21 سال قبل کلنگ زنی و در سال 1380 مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای 240 حجره با ظرفیت پذیرش 650 طلبه برادر است و هم اکنون 449 طلبه در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام رضا باقری بنابی افزود: این حوزه دارای 18 کلاس درس، 25 هزار جلد کتاب و 48 واحد سازمانی برای اساتید و کارکنان است.

به گفته وی، هم اکنون از 13 استان کشور در حوزه علمیه بناب طلبه در حال تحصیل هستند که 70 نفر از آنان را طلاب بنابی تشکیل می دهند.

باقری بنابی اظهار کرد: طلاب در این حوزه تا پایه دهم در حد فوق لیسانس تحصیل می کنند و علیرغم آمادگی حوزه علمیه بناب برای پذیرش طلاب در سطح دکترا، به جهت عدم تکمیل زیرساخت های آن و تأمین برخی امکانات فعلاً برای منطقه دکترای طلبه جذب نشده است.

وی، از تحصیل 140 طلبه خواهر نیز در حوزه علمیه خواهران بناب خبرداد و گفت: تاکنون برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران در فضایی با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع بالغ بر 14 میلیارد ریال هزینه شده است که امیدواریم تا پایان دهه فجر امسال آن را مورد بهره برداری قرار دهیم.

ارسال نظرات