مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: اسکان اضطراری زلزله زدگان با تقسیم چادر در بین آن‌ها و اسکان موقت با ساخت سکو‌های کانکس صورت گرفته است، که تا کنون حدود ۹۶ سکو و ۴۰ کانکس ساخته شده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۱۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
محمدعلی مرادی مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج عنوان کرد: گروه ما دو روز بعد از وقوع زلزله در غرب کشور در منطقه سر پل ذهاب دهستان پشتنگ مستقر شد و از لحاظ مواد غذایی، پوشاک، پتو، چادر، وسایل گرمایی، بهداشت و امداد رسانی فعالیت‌هایی انجام داد.
وی در ادامه مطلب افزود: حدود هفت روستا از استان چهار محال و بختیاری را تحت پوشش قرار دادیم، همچنین گروه سیار اورژانس به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام کردیم.
مرادی در خصوص اسکان زلزله زدگان تصریح کرد: اسکان اضطراری زلزله زدگان با تقسیم چادر در بین آن‌ها و اسکان موقت با ساخت سکو‌های کانکس صورت گرفته است، که تا کنون حدود ۹۶ سکو و ۴۰ کانکس ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های عمرانی دیگری از قبیل: ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی، حمام، بازگشایی معابر و آواربرداری صورت گرفته است، و با تلاش بسیجیان جهادگر توانستیم لاشه احشام را از زیرآورار خارج کرده و دفن کنیم.
مرادی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای روحیه‌دهی به کودکان و نوجوانان بیان کرد: دو نفر روحانی جهادگر را به منطقه اعزام کردیم، که در تمام مدارس منطقه حضور یافتند و با برگزاری مراسم‌های شاد و توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان کمک زیادی در جهت بالا بردن روحیه آن‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: نیز از قرارگاه امام رضا تعدادی از خواهران به منطقه اعزام شدند و با برنامه‌های مفرح و شاد در افزایش روحیه به کودکان و نوجوانان کمک کردند.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر در روستا‌های کاک عبدالله، دنگی علی بگ، دنگی عباس، دهستیز، آل دره، سراواره، و کفر و باباکه مستقر هستیم.
ارسال نظرات