خبرهای داغ:
امام جمعه الوند گفت: جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد از این رو جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف می‌رود.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۲۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، حجت‌الاسلام علی طهماسبی در جشن گلریزان روستای پیریوسفیان که در منزل یکی از خیران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عواملی که اسلام و قرآن روی آن تأکید دارد و عمل به آن را برای زنده ماندن امت اسلامی، جوان نمودن و پیشرفت و ارتقا دادن آن لازم و ضروری می‌دانند، انفاق است.
وی ادامه داد: جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد از این رو جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف می‌رود.
امام جمعه الوند اضافه کرد: دین اسلام اهمیت بسیاری هم برای آن قائل شده و به این منظور آیات و روایات بسیاری در فضیلت و ترغیب به این عمل وارد شده است و از آن‌ها استفاده می‌شود که‌ ای انسان! شما هر کدام مستقل نیستید، بلکه عضو یک جامعه می‌باشید؛ بنابراین باید منافع جامعه اسلامی را بر منافع و لذات شخصی مقدم بدارید و آگاه باشید که سعادت حقیقی شما در اجرای این سیره است.
طهماسبی تصریح کرد: در قرآن مجید راجع به انفاق تأکیدهای فراوان شده و برای منفقین پاداش‌هایی بزرگ و ماندگار تعیین شده است.
وی مطرح کرد: انفاق به عنوان عمل صالحی است که اگر مطابق دستور قرآن کریم انجام پذیرد، جامعه اسلامی را همیشه به عنوان سیمایی مطلوب برای امت خود قلمداد کرده و موجب درونی شدن هرچه بهتر فرهنگ و ارزش‌های اقتصادی اسلام در نهاد افراد می‌شود.
امام جمعه الوند خاطرنشان کرد: همچنین اصل انفاق به عنوان یک ارزش دینی است که اجتماع مورد نظر قرآن یعنی جامعه گرایش و ایمان آگاهانه و مسؤولانه، جامعه اخلاص و عقیده به حقایق جهان هستی و جامعه قانون‌مدار و بشر دوستانه، آن را نردبانی برای تقرب به سرچشمه جمال و کمال و زیباترین جلوه‌های عشق یعنی خداوند متعال(جل و علا) می‌داند.
طهماسبی اعلام کرد: از نظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است، هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که خلأهای موجود در زندگانی افراد را جبران و کمبودهای آنان را پاسخگو باشد.
وی توضیح داد: همان‌گونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را هم این‌گونه می‌آزماید، کمک به افراد نیازمند اگر همراه با خلوص نیت و به خاطر رضای پروردگار باشد دارای تأثیرات بی‌شماری است.
امام جمعه الوند یادآور شد: برخی از آثار آن در همین جهان مشاهده می‌شود و برخی از آثار آن در جهان دیگر، به عنوان پاداش‌های اخروی، ظاهر می‌شود البته به طور کلی در قرآن کریم درباره انفاق سفارش بسیاری شده و در راه این انفاق هم رعایت اخلاص بسیار سفارش شده است.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها