خبرهای داغ:
تفاهم نامه همکاری های مشترک برای بازسازی مناطق زلزله زده استان بین استانداری کرمانشاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۵۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز پنجشنبه در مسیر سفر به استان همدان وارد فرودگاه کرمانشاه شد و مورد استقبال مسئولین استان کرمانشاه قرار گرفت.

 

محمد شریعتمداری در لحظات کوتاه حضور در فرودگاه کرمانشاه تفاهم نامه همکاری مشترکی را با استانداری کرمانشاه منعقد کرد.

 

این تفاهم نامه در راستای همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است که به امضای استاندار کرمانشاه و وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید.

 

طی این تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه عرضه کالاهای استاندارد و مصالح مناسب برای بازسازی مناطق زلزله زده استانداری کرمانشاه را یاری می کند و پلی بین صاحبان واحدهای صنعتی تولید مصالح ساختمانی با مسئولین استان برای بازسازی واحدهای تخریب شده در نقاط زلزله زده خواهد بود.

 

در این راستا تفاهم‌‌نامه  مذکور و در چارچوب موارد مندرج تنظیم و فی‌مابین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استانداری کرمانشاه وزارت صنعت معدن و تجارت مواردی را متعهد شد که از آن جمله می توان به تأمین ۲.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه  ثابت مربوط به جبران خسارات واحدهای صنعتی و معدنی، تأمین ۲.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش مربوط به جبران خسارت واحدهای صنعتی و معدنی، و تأمین اعتبارات زیرساختی شهرک‌های صنعتی آسیب‌دیده در استان به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

 

تعهد تأمین مصالح مورد نیاز بازسازی واحدهای صنعتی مناطق زلزله‌زده که توسط انجمن‌های تخصصی پذیرفته شده است شامل  حدود ۴.۰۰۰ تن آهن آلات موردنیاز برای سوله سازی، حدود ۱۰.۰۰۰ تن سیمان، حدود ۵۰.۰۰۰ مترمربع کاشی و سرامیک، حدود ۲۰.۰۰۰ تن کاشی و سرامیک و حدود ۳.۵۰۰ تن گچ از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

ارسال نظرات