خبرهای داغ:
یادواره شهدای حقوقدان استان قم با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۷۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

یادواره شهدای حقوقدان استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یادواره شهدای حقوقدان استان قم با موضوع تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام خلیلی رئیس دادگستری استان قم، سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش آموزش قضات برگزار شد.

در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: جریان روشنفکری در بسیاری از کشورهای هم‌جوار ما جریانی ضد غربی است که خواستار عدالت‌طلبی است اما در کشور ما تعریف خوبی از روشنفکری نشده است، روشنفکر واقعی کسی است که بیش از دیگران متوجه آسیب‌ها در همه ابعادش می‌شود و به جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: برای آنکه پشیمانی در جامعه مستولی نشود لازمه‌اش این است که افراد روشنفکر جامعه مردم را به راه درست هدایت کنند، در طول تاریخ پشیمانی‌های زیادی برای جامعه ایجاد شد برای آنکه در جامعه پشیمانی ایجاد نشود در زمان خود باید حقوقدانان هشدارهای لازم را به جامعه بدهد.

در ادامه رئیس دادگستری استان قم با بیان اینکه بحث ارزش‌ها یک گرهی با هنجارها خورده است اظهار داشت: اکثر جامعه‌شناسان تفاوتی میان دو مفهوم ارزش‌ها و هنجارها قائل نمی‌شوند اما به نظر می‌رسد که این مغایرت وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه خلیلی افزود: زمانی که مفهومی ارزشی را در ذهن می‌پرورانید این مفهوم کلی و انتزاعی است اما هنجارها سازنده و شکل‌دهنده قواعد در جامعه هستند، ارزش‌ها تأثیرگذار در هنجارها شده و آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

در پایان مراسم از خانواده‌‌های شهدای حقوقدان استان قم تجلیل به عمل آمد.

یادواره شهدای حقوقدان استان قم برگزار شد

ارسال نظرات