یادواره شهدای مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی و همچنین مسن‌ترین شهید دفاع مقدس شهید مقنی در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۸۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو میبد، شهدای مدافع حرم و مسن‌ترین شهید کشور، شهید غلام‌حسین مقنی با عنوان یادواره شهدای «لاله‌های آسمانی» به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد و همکاری نهادهای فرهنگی این شهرستان در محل دانشکده علوم قرآنی میبد واقع در منطقه بفروئیه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و همچنین خانواده شهیدان بختی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین موسوی از واعظین کشوری پیرامون دفاع مقدس و مدافعان حرم به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه این مراسم مادر یکی از شهدا به بیان خاطراتی پیرامون فرزندان خودپرداخت و در انتهای این مراسم تئاتر حماسی نیز اجرا شد.
مادر شهیدان بختی در مورد فرزندان شهیدش بیان داشت: افتخار می کنم که مادر شهید هستم و امیدوار هستم که در محضر حضرت زینب (س) سربلند باشم چراکه تلاش کردم سنگر را برای فرزندانم حفظ کنم، همچنانکه می دانید نیروی ایرانی برای اعزام به سوریه نمی پذیرفتند، برای همین مجبور شدم، خانواده ام را به عنوان خانواده افغانستانی معرفی کنم و به زبان افعغانی صحبت کنم و برای دو پسرم نقش مادر و خاله را بازی کنم.
وی ادامه داد: خوشحال هستم که پسرانم در راه بی‌بی زینب فدا شدند، آرزو داشتم که ای کاش ده پسر دیگر داشتم تا در راه ایشان فدا کنم.
این مادر شهید بیان کرد: شهادت مسئله اتفاقی نیست و شهدا از کودکی انتخاب و برای این راه تربیت می شوند.
حجت‌الاسلام سید حسین موسوی در این مراسم اظهار داشت: هر کسی که شعائر الهی را گرامی بدارد، مورد عنایت خداوند است، لذا یادواره شهدا مصداق شعائر الهی است که همواره باید به بهترین نحو ممکن و با شکوه خاص برگزار شود.
وی ابراز داشت: در یادواره شهدا باید به موقعیت خودمان توجه کنیم که در کجا قرار داریم و آیا در مسیر شهدا حرکت می‌کنیم یا عکس شهدا مسیرها را طی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شهدا ولایتمدار بودند، لذا اجازه ندادند سخن امام خمینی (ره) بر زمین بماند رفتند و جان خود را فدا کردند.
وی بیان داشت: حرف شهدا این است که همگان تابع ولایت و رهبری باشید، پس همه مسؤولیم در بحث اقتصاد مقاومتی به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگوییم‌.
حجت‌الاسلام موسوی درباره شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم داوطلبانه رفتند تا در مقابل استکبار جهانی و گروه تکفیری داعش که از کمک‌های مالی و تجهیزات روز برخوردار بودند، ایستادند تا دشمنان را به خاک مذلت نشاندند.
وی بیان داشت: شهدای مدافع حرم جان خود را دادند تا ایران اسلامی همچنان در جهان عزیز و امید قلب مستضعفان جهان باشد، شهیدان بر نفس خود امیر بودند که رستگار شدند.
حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در تمامی خاطراتی که از سوی والدین شهدا مطرح می شود مردم داری یکی از صفات برجسته شهدا است، خاطرنشان کرد: این نشانگر آن است که روحیه مردمی بودن و خدمت به مردم در شهدا بسیار متبلور بود.
وی در پایان تصریح داشت: شهدای ایران اسلامی از قبل انقلاب تا امروز و شهدای مدافع حرم همه یک پیام دارند که کار مردم را بردوش بگیریم و به آنان خدمت رسانی شود.

ارسال نظرات