پیگیری مهمترین مشکل این شترمرغ داران روستای مبارکه تفت به جایی نرسیده است چراکه بهانه دستگاه های خدمت رسان برای عدم تخصیص انشعاب آب، کاربری زمین است.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۹۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرگزارش بسیج از تفت، 8 ماه از سال مزین به نام تولید و اشتغال می گذرد اما مشکلات پیش پا افتاده پرورش دهنگان دام روستای مبارکه تفت همچنان ادامه دارد. روستای مبارکه در 5 کیلومتری شهر تفت قرار دارد که در این روستا تعدادی کارآفرین به پرورش شترمرغ می پردازند.
به طور میانگین در این روستا 23 مزرعه شترمرغ در 50هزار مترمربع با اشتغال زایی حدود 30 نفر در حال فعالیت است که سالیانه 600 راس شترمرغ مولد و پرواری را نگه داری و یا روانه بازار می کند.
چند ماه پیش در گزارش و مصاحبه ای به تفصیل مشکلات این کارآفرینان تشریح شد اما با گذشت چندین ماه از رسانه ای شدن مشکلات این دام پروران و پیگیری موضوع از دستگاه های متولی هنوز مشکلات به قوت خود باقی است و کسی به فکر تولید کنندگان نیست.
پیگیری مهمترین مشکل این شترمرغ داران یعنی آب به جایی نرسید چراکه بهانه دستگاه های خدمت رسان برای عدم تخصیص انشعاب آب، کاربری زمین است.
«علیرضا دهقانی» یکی از شترمرغ داران مبارکه می گوید: پیگیری های ما بر حل مشکل آب این مزرعه ها بی فایده است و اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد؛ شخص وزیر کشاورزی دستور داده تا به دارندگان پروانه های صنفی دامپروری انشعاب گاز و برق و آب و... داده شود اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در این 23 مزرعه در این روستا با اشتغالزایی بیش از 30 نفر در حال فعالیت است، ادامه می دهد: لوله اصلی گاز، آب و تیربرق از بیرون روستا تا این مکان باید توسط دولت انجام می شده با هزینه شخصی و توسط خود ما انجام شده است با این حال هنوز هم اداراتی چون آب و فاضلاب روستایی از دادن انشعاب خودداری می کند و ما مجبوریم امورات خود را تانکر های ذخیره آب بگذارنیم.
مشکل از کجاست؟
مشکل از اینجاست که زمین های این واحدهای تولیدی تحت طرح طوبی برای کاربری کشاورزی بوده که به علت خشکسالی و خشک شدن دو ساعت آب جاری آن، کشاورزی جوابگو نبوده است لذا این زمین ها به واحد پرورش شترمرغ شده است و بهانه ای مناسب را به دست امثال آب و فاضلاب روستایی داده که انشعاب آب ندهند.
اما به راستی چرا بهانه چنین پیش پا افتاده علم می شود تا آبرسانی به این مزرعه انجام شود؛ اگر واقعا مشکل کاربری زمین است مگر در روستای ده بالا تفت همین زمین های موسوم به طوبی به مناطق مسکونی تبدیل نشده است؟
امیدواریم مسئولان شهرستان تفت برای این منطقه و رفع مشکلات آن اقدامی عاجل انجام دهند.

ارسال نظرات