خبرهای داغ:
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

ترامپ در جهان منزوی است/ رهبر معظم انقلاب پشتیبان حوزه بین المللی هستند

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: در مقابل تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس، کشورهای مختلف و مردم جهان ایستادند و این مساله نشان داد که ترامپ منزوی است.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۰۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی ظهر امروز در همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز که در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به وضعیت کنونی جهان اظهار کرد: جامعه بشریت اکنون به یک سرخوردگی از مکتب‌های مختلف رسیده است، به همان اندازه که بشریت در علم رشد داشت، در ظلم و جنایت پیشرفت کرد.

وی ادامه داد: بشر اکنون به دنبال یک منجی می‌گردد و مراکز علمی و پژوهشی در جهان به لزوم وجود اخلاق در کنار علم اذعان دارند، یک تمدن اسلامی از حدود 40 سال پیش در ایران شکل گرفت و توانست که کارآمدی خود را در عرصه‌های مختلف نشان بدهد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: در مقابل تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس، کشورهای مختلف و مردم جهان ایستادند و این مساله نشان داد که ترامپ منزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های ما، وجود رهبری است که بین المللی زندگی کرده و بین المللی می‌اندیشند، بسیاری از علما و شخصیت‌های سیاسی غبطه می‌خوردند که چرا رهبری همچون مقام معظم رهبری در کشورشان زندگی نمی‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پشتیبان حوزه بین المللی هستند و ایشان از حوزه می‌خواهند که بین المللی باشد، آیت‌الله اعرافی مدیر فعلی حوزه‌های علمیه نیز سابقه فعالیت بین الملل دارد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: اکنون زیرساخت‌ها برای فعالیت حوزه در عرصه بین الملل به وجود آمده است، مکتب اسلام غنای ذاتی دارد و این مکتب دارای راه حل برای مشکلات است، از یک فقه جامع در مکتب تشیع برخوردار هستیم که جزو سرمایه‌های ما است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به وضعیت جهان امروز اظهار کرد: اکنون 66 میلیون نفر در جهان آواره اند، این آوارگان از کشورهای مختلف همچون سوریه و میانمار هستند، در آمریکا 93 درصد درآمد برای دو درصد جمعیت است، تبعیض و بی عدالتی در جهان زیاد است، شعار تمام پیامبران عدالت بود، امام مهدی(عج) نیز این شعار را سر می‌دهد و بشریت نیازمند عدالت است.

وی ادامه داد: جهان اسلام از امکانات سخت افزاری برخوردار است، یک چهارم جمعیت جهان مسلمان هستند و حدود 400 میلیون نفر مسلمان در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند و بسیاری از نقاط استراتژیک همچون تنگه هرمز و تنگه باب المندب در جهان اسلام قرار دارد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: علما و بزرگانی داشتیم که در عرصه بین الملل موفق بودند، باید زندگی آن‌ها را مدنظر قرار بدهیم و به تجربیات بین المللی این علما و بزرگان توجه کنیم، آن‌ها خدمات زیادی را داشتند و در تبلیغ اسلام نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به ضرورت آموزش زبان‌های خارجی در حوزه علمیه اظهار کرد: بیش از 95 درصد کسانی که زبان خارجی می‌آموزند، زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند و زبان‌های دیگر کمتر مورد توجه است، زبان یک شرط لازم برای مبلغ بین المللی است، علاوه بر آن داشتن اطلاعات کافی از معارف اسلامی نیز شرط لازم برای مبلغ بین المللی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی برای یک مبلغ اهمیت زیادی دارد و مبلغ باید در برابر افراد مختلف ادبیات متفاوتی داشته باشد، فعالیت‌های فردی در عرصه تبلیغ مهم است، اما باید فعالیت‌های متفرقه در عرصه بین الملل براساس یک نگاه کلان، انسجام پیدا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار