معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه با وجود موانع ساختاری و مادی پژوهش رشد چشمگیری داشته است، گفت: در چهار سال گذشته مدارس پژوهش محور از 11 مدرسه به ۳۰۰ مدرسه رسیده و توزیع کتاب در این راستا به نحو احسن بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۴۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد قنبری در همایش تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان  شرکت‌کننده در مسابقات و جشنواره‌های علمی و عملی و معلمان پژوهنده در اردوگاه دانش‌آموزی بادله اظهار کرد: هدف از هفته پژوهش این است که معلمان، دانش‌آموزان پژوهشگر چالش‌ها و موانعی که پیش روی پژوهش وجود دارد را شناسایی کنند.


وی با بیان اینکه یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین پژوهش و  است، افزود: در سند ملی تحول بنیادین بر کنجکاوی و تحقیق تاکید شده است و کتاب‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا پایان ششم قرار می‌گیرد بر پایه پژوهش محوری است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه امروزه فضای حقیقی کوچک‌تر از فضای مجازی شده است، تصریح کرد: باید فضای پژوهش را بین دانش‌آموزان، مدیران و خانواده‌ها احیا کنیم و تولید محتوا نیز باید اینگونه باشد.


این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای تحقیقات استان مازندران تحقیقات باید کاربردی باشد و قابلیت اجرا داشته باشد و بر آموزش‌های ما تاثیر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در طی چهار سال گذشته پژوهش رشد داشته است، گفت: گزارش پژوهش‌ها از مرز ۳ هزار تا گذشته و از این تعداد ۲۰ گزارش به دبیرخانه کشوری فرستاده شد و نفر اول از استان مازندران انتخاب شده است.
قنبری با بیان اینکه پژوهشگران ما مظلوم هستند، عنوان کرد: اگر ورزشکاری مقامی بیاورند تمام رسانه‌های مکتوب و مجازی اسم‌شان را میاورند اما پژوهشگران ما که در این سطح کشوری مطرح می‌شوند رسانه و مطبوعات به آن نمی‌پردازند.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود موانع ساختاری و مادی پژوهش رشد چشمگیری داشته است، افزود: در چهار سال گذشته مدارس پژوهش محور از 11 مدرسه به ۳۰۰ مدرسه رسیده و توزیع کتاب در این راستا به نحو احسن بوده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مازندران خاطرنشان کرد: مازندران در تحصیلات و تخصص‌های علمی در صدر استان‌های دیگر است و در همین راستا ۹ هزار نفر از همکاران فرهنگی مدرک کارشناسی ارشد و ۶۰۰ نفر مدرک دکتری دارند.

وی یاداور شد: در ابتدای تأسیس پایگاه پژوهش ۶۳۰ نفر عضو بودند که الان هزار و ۹۸ نفر از همکاران فرهنگی پژوهشگر در این پایگاه پژوهشی عضو هستند‌.

قنبری بیان کرد: دفاعی که در کمیته پژوهش استان به دبیری دانشگاه مازندران انجام شد پنج نفر از دانش آموزان به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شدند اما در هفته پژوهش یک دانشجوی برتر پژوهشگر نداشتیم و فقط دانش آموزان تجلیل شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها