بندر امیرآباد در توسعه پیشران است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسؤولان گفت: شما معطل چه هستید؟ منطقه آزاد پیشران توسعه است در صورتی که زیرساخت‌های صادراتی آن فراهم شده باشد، زیرساخت‌ها در امیرآباد آماده شده است چرا امیرآباد را منطقه آزاد نمی‌کنید؟
کد خبر: ۸۹۶۲۳۵۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌محمد شاعری  در مراسم معارفه مدیر جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و تکریم از مدیر سابق این بندر درباره اینکه چرا بندر امیرآباد برای تبدیل به منطقه آزاد با وجود اینکه پروسه سختی را طی کرده است اما هنوز تصمیمی درباره آن گرفته نشده است، سخنانی را عنوان کرد.


وی با بیان اینکه امکانات و زیرساخت و سرمایه‌گذاری را در بندر امیرآباد داریم اما بیکاری نیز در بندر وجود دارد، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها انجام شود و خروجی آن صادرات و کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی نباشد یعنی اینکه ضرر می‌دهیم و بازده نداریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل این است که منطقه ویژه امیرآباد به منطقه آزاد تبدیل شود، در چابهار و زابل منطقه آزاد داریم و در هرمزگان سومین منطقه به‌نام هندورابی در دست بررسی است اما چون مردم مازندران نجیب هستند هنوز منطقه آزاد تعیین نشده است.


شاعری گفت: توپ منطقه آزاد را به زمین نمایندگان می‌اندازند و این نماینده و آن نماینده می‌گویند شهر من باید انتخاب شود، باید شجاعت داشته باشیم، وقتی معاون رئیس جمهور می‌گوید «امیرآباد پیشران است» و رئیس جمهور می‌گوید «پس دیگر مشکل کجاست» چرا کار انجام نمی‌شود؟!


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز تمام شده است و دیگر رأی نمی‌خواهیم، اکنون باید تصمیم بگیریم، اعتقاد ما این نیست که کشور را با ملاحظات سیاسی اداره کنیم، باید ببینیم کارشناسی‌ها چه می‌گوید نه اینکه بگوییم فعلاً این در نوبت بماند.


شاعری خطاب به مسؤولان گفت: شما معطل چه هستید؟ منطقه آزاد پیشران توسعه است در صورتی که زیرساخت‌های صادراتی آن فراهم شده باشد، زیرساخت‌ها در امیرآباد آماده شده است چرا امیرآباد را منطقه آزاد نمی‌کنید؟


وی ادامه داد: اگر فایده‌ای ایجاد شود برای نظام و مردم است، این که دیگر پول نمی‌خواهد، تحریم نیست و اصلاً منابع نفتی نمی‌خواهد، می‌خواهیم سیاست‌ها را اصلاح کنیم؛ اصلاح سیاست‌های اقتصادی می‌تواند ما را به خوداتکایی، اشتغال و توسعه پایدار برساند.


نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارها پول نمی‌خواهد بلکه تصمیم درست می‌خواهد که این تصمیم درست گرفته نمی‌شود.


وی خطاب به محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی که در مراسم حاضر بود، به‌عنوان مثال اظهار کرد: من باید بیایم در اتاق شما و چون شما انسان خوبی هستید باید صورت شما را ببوسم! چون ملاک ارزیابی که کار کارشناسی نیست، پس از آن باید به آقای وزیر بگویم در رأی اعتماد به شما کمک می‌کنیم فقط شما هوای منطقه را داشته باشید، پس از آن به معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور نیز چنین مواردی را بگویم، آن‌وقت آخر مملکت چه می‌شود؟!


شاعری ادامه داد: اما اگر یک سیستم هوشمند، عاقل، با فکر و اندیشه در کشور باشد و کار را مانیتور بکند و مقایسه کند امیرآباد را با زابل و اینچه‌برون و حتی نوشهر و بابلسر آن‌وقت باید ببینیم کدام یکی از آنها بهتر است و تصمیم بگیریم.


وی تأکید کرد: امیرآباد پیشران صادرات است و منطقه آزاد تجاری شود زیرا مطالبه به‌حق مردم است و این درخواست را از دولت و سازمان بنادر می‌خواهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها