مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی گفت: بیش از 150 نفر از نیروهای بسیجی در حومه سرپل ذهاب شهرک زراعی قره بلاغ حضور دارند و در زمینه سکوسازی، حمام و آوار برداری در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۴۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
محمد روحانی مسئول بسیج سازندگی استان خراسان رضوی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: تقریبا 48 ساعت بعد از گذشت زلزله در منطقه زلزله زده غرب کشور حضور یافتیم، و نزدیک 6 روستا را تحت پوشش قرار دادیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای زلزله زدگان بیان کرد: تا کنون حدود 300 چادر در منطقه زلزله زده غرب کشور نصب شده است و نیز نانوایی تاسیس و به پخت نان برای زلزله زدگان پرداخته شد.

روحانی در ادامه افزود: درمانگاه سیار در این مناطق مستقر شد و ویزیت و دارو به صورت رایگان در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت. همچنین مشاورین خواهر بسیجی با سرکشی به چادرها لوازم بهداشتی مخصوص خواهران و اقلام و مواد غذایی خشک را در اختیار آن‎ها قرار می‌دهند.

وی درباره فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته بیان کرد: بیش از 150 نفر از نیروهای بسیجی در حومه سرپل ذهاب شهرک زراعی قره بلاغ حضور دارند و در زمینه سکوسازی، برق رسانی، احداث سرویس بهداشتی، حمام و آوار برداری در حال فعالیت هستند.

روحانی تصریح کرد: تا کنون حدود 30 کانکس توسط خیرین برای افراد نیازمند ساخته شده است و برای سه مدرسه کانکس نصب شد تا دانش آموزان به راحتی به تحصیل بپردازند. همچنین با کمک قرارگاه خاتم نیز در بحث سکوسازی در حال فعالیت هستیم.

وی در زمینه اقدامات انجام گرفته برای افزایش روحیه کودکان و نوجوانان اظهار داشت: اسباب بازی، بادکنک، کیف و لوازم التحریردر بین کودکان توزیع شد و بازی‌های محلی با آن‌ها انجام گرفت.

روحانی در پایان یادآور شد: در حال حاضر در منطقه حومه سرپل ذهاب شهرک زراعی قره بلاغ، قره بلاغ شیخ مراد، قلعه رشید آقا، علی آباد پسته، دول الیاس و دماغ سفید مستقر هستیم.
ارسال نظرات