امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به موج محکومیت های مردمی اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس گفت: این اقدام احمقانه و نسنجیده موجب بیداری مجدد امت اسلامی و توجه ویژه به مساله فلسطین شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۹۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: این حرکت ترامپ، بار دیگر اذهان و افکار عمومی مسلمانان و امت اسلامی را متوجه توطئه های شوم صهیونیسم جهانی و نظام سلطه در فلسطین کرده است.
وی ادامه داد: این رژیم غاصب صهیونیستی در کنار آمریکا و مزدوران منطقه ای آن با ایجاد و تشکیل گروه تروریستی داعش به دنبال ایجاد چتر امنیتی برای این غده سرطانی در منطقه و انحراف افکار عمومی از مظلومیت مردم فلسطین بودند.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: با اقدام اخیر آمریکا و نیز شکست داعش در منطقه، بار دیگر مظلومیت مردم فلسطین و آرمان قدس شریف مورد توجه مسلمانان و ملت های آزاده جهان قرار گرفته است.
وی با اشاره به همراهی برخی حکام منطقه با اقدام فریبکارانه آمریکا گفت: مقامات سعودی و رژیم بحرین در این مسئله نه تنها با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف مخالف نبوده بلکه این امر را تشویق کرده و از آن به صورت غیرمستقیم حمایت می کنند.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: مقامات عربستان برخلاف نظر و افکار امت اسلامی و آرمان فلسطین، به دنبال تقویت روابط با رژیم صهونیستی بوده و در این راستا درصدد زمینه سازی برای این امر نیز هستند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اتحاد بین این مراکز علمی و فرهنگی کشور در کنار پرورش نیروی انسانی و نسل آگاه و متعهد باید مورد اهتمام اساتید حوزه و دانشگاه قرار گیرد.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: وجود دانشمندان، علما و اندیشمندان تربیت یافته در حوزه و دانشگاه، سرمایه های عظیم انسانی برای کشور و نظام اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب در طول سالیان پیش از انقلاب و نیز در عصر حاضر به دنبال ایجاد شکاف در بین حوزه و دانشگاه هستند زیرا این مراکز مایه قدرت و اقتدار کشور و موجب رشد و تعالی نظام اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها