حجت‌الاسلام الهامی‌نیا:

مسئولان سیاست خارجی فریب دشمن را نخورند‌/شهدا به وظیفه اصلی خود عمل کردند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خون شهدای مدافع حرم هشداری به  مسئولین است تا فریب دشمن را نخورند و در میز مذاکرات ننشینند.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۹۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

به‎‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر الهامی‌نیا استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت شهید تخریبچی«میرعباسی» که در مسجد الزهراء اراک برگزار شد با تأکید بر اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند، گفت: همان‌گونه که در آیات قرآن آمده است شهیدان نزد پروردگار خویش روزی فراوان دارند و خداوند متعال حاضر نیست خون شهید را با چیز دیگری در دنیا عوض کند.

وی افزود: برای اینکه ارتباط قلبی باخدا پیدا کنید بایستی از همه دل‌بستگی‌ها و امیال دنیوی بگذریم. این نفس انسان است که هم می‌تواند انسان را با ندای اِرجعی به بالا ببرد و هم اینکه به‌وسیله شیطان به قعر فساد کشاند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود،«افرادی که اهلیت ندارند جایگاه و مقامی را تصاحب کرده‌اند یا آنانی که اموالی را در تصرف خود دارند که مال خودشان نیست، همگی ملعون هستند» نفس اماره مدام انسان را به فساد و فحشا دعوت می‌کند و باعث می‌شود تا در دیواره رودخانه زمان خشکیده شوند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا در بخشی از سخنانش به تحلیل مسائل منطقه پرداخت و گفت: مقاومت چند ساله در سوریه و عراق به شکست داعش و هم‌پیمانان آنان انجامید.

وی افزود: مسلمانان یمن با چه مشکلاتی به مقابله با دشمن ایستاده‌اند، بدون اینکه رژیم سعودی و کشورهای عربی زبان به اعتراض و دفاع از مردم مظلوم یمن باز کنند اما وقتی همین مردم مظلوم در دفاع از خود چند موشک به  قلب ریاض و امارات می‌زنند، خشم سعودی‌ها را برمی‌انگیزد و رژیم سعودی عصبانی از این است که چرا یمن حرف انقلاب اسلامی ایران و حزب الله را تکرار می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال حکومت سعودی دچار اختلاف درونی شده‌اند و مکر و حیله خودشان به آنان بازگشته است.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مسلح کردن کرانه باختری فلسطین، به انتفاضه سوم اشاره کرد و گفت: با اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس و رسمیت بخشیدن به قدس به‌عنوان رژیم اشغالگر اسرائیل شمارش برای نابودی این رژیم غاصب شروع شده و وعده خدا به‌زودی محقق می‌شود و این همان وعده خداوند متعال است که ثمره خون شهیدان پایمال نمی‌شود.

وی با انتقاد از دیپلماسی و سیاست خارجی دولت در منطقه؛ به سفر اخیر پوتین به سوریه و دیدار با بشار اسد اشاره کرد و گفت: اگرچه حضور ایران در منطقه برای سهم خواهی نیست ولی نباید از انفعالات منطقه‌ای عقب بمانیم. مبادا چند سال دیگر شاهد حضور کشورهای دیگر در بازار تجاری و اقتصادی سوریه و عراق باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مبادا خون سرداران شهیدی همچون شهید همدانی‌ها، حججی‌ها و غیره در سوریه و عراق از بین برود.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با تأکید بر اینکه شهدای مدافع حرم در راه دفاع از اسلام و خط مقاومت خون دادند، گفت: خون شهدای مدافع حرم هشداری به  مسئولین است تا فریب دشمن را نخورند و در میز مذاکرات ننشینند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات