حجت الاسلام جعفری با اشاره به تقدیم بودجه ۹۷ توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید با تدبیر این بودجه را بررسی و تمام نقاط منفی و مثبت آن را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۰۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران هراتی در خطبه اول به آثار تقوا در زندگی مومنین پرداخت.

محمد علی جعفری همنشینی و همراهی با خداوند، نزول برکت و رحمت و تقرب به درگاه پروردگار را از مهمترین آثار تقوا برشمرد.

امام جمعه هرات در خطبه دوم با اشاره به اتفاقات سیاسی در منطقه، هدف اغتشاش و جنگ در خاورمیانه را فراموشی قدس و فلسطین عنوان و اظهار داشت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تنها هدفشان از ایجاد داعش و تکفیریها فراموش شدن قدس و جنایت های اسرائیل در این کشور است.

وی حرکت ترامپ در معرفی کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را یه کوته فکری محض این تاجر معرفی و افزود: ترامپ رئیس جمهور تاجر آمریکا با این حرکت فقط آمریکا را در انزوا بیشتر فرو برد.

جعفری گفت: ترامپ با این حرکت ناخواسته موجب وحدت و انسجام ملت ها حول محور فلسین شد و هم اینکه تبعات منفی زیادی را برای آمریکا به ارمغان و چهره واقعی آمریکا را به همگان نشان داد.

خطیب نماز جمعه هرات ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مفتح به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: باید روحانیون با دانشجو و دانشگاه وحدت و یکپارچگی داشت باشند و بدانند اگر اختلافی بین نخبگان این دو حوزه به وجود آید نتیجه ای جز هلاکت و نابودی کشور در پی نخواهد داشت.

وی به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره و اظهار داشت: ظاهرا این سفر به دلیل برقراری روابط اقتصادی شکل گرفته ولی در باطن رایزنی درباره دو جاسوس انگلیسی که در ایران هستند انجام شده است.

امام جمعه هرات افزود: بعضی ها خود را گول میزنند و فکر میکنند تنها راه سعادت کشور برقراری رابطه با انگلیس و آمریکاست ولی باید بدانند که برای حفظ منافع کشور باید تا حد امکان از دشمن دوری و نسبت به آن خوش بین نباشیم.

جعفری گفت: انگلیس و استکبار جهانی در طول دو قرن اخیر ثابت کردند که هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی ایران در سر ندارند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تقدیم بودجه ۹۷ توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید با تدبیر این بودجه را بررسی و تمام نقطه ضعف و مثبت آن را در نظر بگیرد به عنوان مثال در این بودجه جای خالی برنامه ششم و سیاست اقتصاد مقاومتی احساس می شود که نمایندگان باید در این مرحله دقت را چاشنه کار خود کند.
ارسال نظرات