امام‌جمعه الشتر گفت: مسئولین باید به دنبال رضایت مردم با برنامه‌ریزی صحیح باشند و از گرانی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۰۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب، اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد تقدیم لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس بودیم که این امر در موعد مقرر اتفاق افتاد و این فرصت را به منتخبان ملت می‌دهد تا با فراغت و به‌دوراز شتاب‌زدگی و با برنامه‌ریزی درست دولت را مکلف به رعایت آن نمایند.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس نباید فراموش کنند که دغدغه اصلی مردم، موضوع اشتغال است افزود: امروز اشتغال و تورم دغدغه اصلی جامعه و جوانان است و متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها شرمنده فرزندانشان هستند.

خطیب جمعه الشتر ضمن تأکید بر اینکه برنامه بودجه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: قوای مجریه و مقننه باید برای افزایش آنچه در جیب مردم است تلاش کنند، چراکه مردم به‌پای صندوق‌های رأی رفتند تا با انتخاب شما، گره ای از گره‌های آنان باز شود.

وی ادامه داد: تحمیل گرانی و تورم بر مردم، آب به آسیاب دشمن ریختن است زیرا دشمن از هر فرصتی جهت ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

امام‌جمعه الشتر بابیان اینکه مسئولین باید به دنبال رضایت مردم با برنامه‌ریزی صحیح باشند و از گرانی جلوگیری کنند، ابراز داشت: اینکه از جیب ملت، خرج ملت شود جالب نیست و اگر مسئولی نمی‌تواند فکر بهتری برای بهبود کسب‌وکار مردم کند محترمانه جای خود را به جوانی بدهد تا فرصت خدمتگزاری به مردم را بیابد و گرهی از مشکلات مردم را بازنماید.

وی تأکید کرد: همه مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا میزان بیکاری، تورم، آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه کاهش یابد؛ بخصوص نمایندگان مجلس مراقبت کنند تا با تصویب قوانین مربوط به تسهیل تحقق اقتصاد مقاومتی بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی و مسائل حزبی، درصدد رفع مشکلات مردم باشند.

خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: این موضوع خدمت ناخواسته آمریکا به ملت‌های مسلمان بود چراکه موجب وحدت مسلمانان برای دفاع از فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام شد.

خطیب جمعه الشتر در پایان به ۲۷ آذرماه شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه و روز جهان عاری از خشونت اشاره و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز هستند که می‌توانند جامعه را به سمت سعادت هدایت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نشان دادیم بین حوزه و دانشگاه تعارضی وجود ندارد این امر نشان از مخالفت با خشونت و افراط‌گرایی دارد زیرا خشونت از طرف کسانی رخ می‌دهد که از علم و ایمان بهره‌ای نبرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات