انتقاد امام‌جمعه کرج به سخنرانی یک حامی فتنه در دانشگاه کشاورزی؛

مجوز دادن به این برنامه‌ها، ساده‌اندیشی است و لطمات جبران‌ناپذیری به دانشگاه می‌زند

امام‌جمعه کرج گفت: به اسم روز دانشجو چند روز قبل مراسمی در دانشکده پردیس کشاورزی برگزار شد که قبل از این مراسم به رئیس دانشگاه تذکر داده شد شخصیت مدعو حامی فتنه و ساختارشکن است.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۱۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: اضلال و گمراه کردن که یکی از گناهان زبان و البته رفتار است که به‌عنوان‌مثال در بُعد دینی، موجب شک کردن مخاطب در واجبات و محرماتی چون نماز و روزه و یا قواعد دیدن و شنیدن می‌شود و درنهایت فرد را نسبت به چنین باورهایی، بی‌تفاوت می‌کند.

 مجوز دادن به این برنامه‌ها، ساده‌اندیشی است و لطمات جبران‌ناپذیری به دانشگاه می‌زند

وی خاطرنشان ساخت: اثر رفتار انسان در هدایت یا اضلال دیگران، بیش از سخن اوست و روایات معصومین (علیهم‌السلام) نیز بر تبلیغ و ترویج عملی دین به‌جای دعوت زبانیِ تنها، تأکیددارند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تسلیت درگذشت چند تن از دانش آموزان استان البرز در اردوی راهیان نور شهرستان نظرآباد، اظهار داشت: این حادثه را به خانواده این عزیزان و جامعه‌ی فرهنگیان و مردم البرز و نظرآباد، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن‌ها طلب رحمت و مغفرت می‌کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح در ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه، پایه‌های رشد فکری و سازندگی جامعه هستند و استقلال سیاسی و فرهنگی که از ارکان سرنوشت‌ساز جامعه هستند، با وحدت این دو نهاد تحقق می‌یابد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: ثمره‌ی وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت اجتماعی و یکپارچگی ملی است که به همین دلیل، مورد طمع دشمنان نیز قرارگرفته است.

وی تأکید کرد: همکاری مستمر بزرگان حوزه و دانشگاه، نقش مؤثری در تحقق آرمان‌های انقلاب داشته و دارد؛ البته باید جلوی هرزه‌گویی عده‌ای واداده‌ی غرب که تفکرات سکولار و لیبرال دارند، گرفت که اگر در مقابل اینان کوتاه بیاییم، دودستی کشور را تقدیم دشمن می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: این افراد، در هر فرصتی که بتوانند اقدام به تخریب این وحدت می‌کنند؛ به بهانه‌های مختلف سخنرانی می‌کنند، غرب را بزک می‌کنند؛ ذهن جوانان را نسبت به انقلاب و آرمان‌هایش دچار تردید می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه محل کسب علم و دانش و تحلیل مبانی و تقویت بصیرت افراد است؛ اما اگر اجازه دادیم بعضی افراد معلوم‌الحال، با نیت انتقام‌گیری از مردم و کشور و با استفاده از بیت‌المال اقدام به اضلال و گمراه کردن جوانان و تشویش اذهان نمایند؛ سخن بزرگان را تحریف کنند و از کسانی نام ببرند که پرونده‌ی خیانت‌هایشان در استان لانه‌ی جاسوسی کشف‌شده است؛ اگر چنین اجازه‌ای بدهیم، بر سر شاخه نشسته و بُن آن را می‌بریم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ارائه‌ی مجوز به چنین اقداماتی، ساده‌اندیشی است و لطمات جبران‌ناپذیری به جامعه و خود دانشگاه می‌زند، گفت: راجع به برنامه‌ای که در روز دانشجو در پردیس کشاورزی کرج برگزار شد، قبلاً به رئیس دانشگاه تذکر داده‌شده بود که این شخص از حامیان فتنه است و ایشان هم گفت که تمام مسئولیت کار را به عهده می‌گیریم و اطمینان می‌دهیم که حرف خارج از خطوط قرمز زده نمی‌شود.

وی گفت: کسانی که از سرنگونی داعش ناراحت‌اند؛ از کمک ما به کشورهای اسلامی ناراحت‌اند؛ از گذشته‌ی خود هم که بعضاً خدماتی داشته‌اند نادم و پشیمان‌اند و دائماً از آن ابراز برائت می‌کنند؛ لیبرال و سکولار فکر می‌کنند و انقلاب اسلامی را به‌جای درک واقعیات آن، از زاویه‌ی نگاه خود تحلیل می‌کنند؛ اگر فرصت صحبت پیدا کنند، نظام و فکر انقلابی و ارزشی را زیر سؤال برده و افکار مخاطب را مسموم می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اینکه می‌گوییم این‌ها نباید صحبت کنند، به معنای بستن دهان مخالف نیست؛ مخالفین هم می‌توانند در کرسی‌های مناظره صحبت کنند تا سره از ناسره روشن شود؛ نه اینکه در یک جلسه یک‌طرفه، در ذهن افراد انحراف فکری ایجاد کنند.

وی بیان داشت: تلاش بنده این است که فضای استان از هر حیث آرام باشد و تا حد ممکن از خدمات و توانایی‌های افراد جهت رشد و جبران عقب‌ماندگی‌ها استفاده شود، اما گویا عده‌ای به دنبال مسائل دیگری هستند.

وی خاطرنشان ساخت: به روسای محترم دانشگاه‌ها و همه‌ی کسانی که دستشان می‌رسد، عرض می‌کنم مردم ما بر سر مسائل اصلی کشور با کسی شوخی ندارند؛ با جلسه فکر و اندیشه و مباحثه و مناظره مشکلی ندارند، اما ساختارشکنی را هرگز برنمی‌تابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان باید به این مسئله توجه داشته باشند؛ نباید اجازه داده شود که در تریبون عمومی به نظام و شخصیت‌های آن اهانت شود؛ این کار خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: بنده این سخنرانی را گوش کردم که پر است از تناقض و تحلیل‌های غلط که از مصادیق انحراف و تشویش اذهان عمومی است و در جاهای از آن هم مصادیق اهانت وجود دارد؛ نام افرادی برده شده که وضعیت آن‌ها روشن است و کشور را تا مرز نابودی جلو بردند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: به نظر می‌رسد دستگاه قضایی باید طبق قانون به این مسئله ورود کند و رئیس دانشگاه هم که گفته مسئولیت این برنامه را می‌پذیرم، مردانه توضیح دهد که چرا به تذکرات گوش نداد و زمینه‌سازی کرد از فردی معلوم‌الحال با استفاده از بیت‌المال به تبلیغ فتنه گران بپردازد؛ ایشان قبلاً هم انتصابات نابجایی داشته است که به وی تذکر داده‌شده است.

وی گفت: اینان گمان کرده‌اند که مردم نهم دی را از یاد برده‌اند و با رأیی که مردم به رئیس‌جمهور داده‌اند، به دنبال کاسبی‌های خود هستند که ان‌شاءالله مردم در نهم دی‌ماه نشان می‌دهند که دست از آرمان‌هایشان برنداشته و بر نخواهند داشت.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: امروز دشمنان داخلی و خارجی ما به طرق مختلف تلاش می‌کنند نظام را ناکارآمد نشان دهند و با تضعیف مسئولین، وحدت ملی را موردحمله قرار می‌دهند که باید مراقب بود، ما با اسیر شدن در این دام، در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی و بین مردم، به بهانه لایحه بودجه، به دولت توهین کرده و آن را تضعیف می‌کنند که کار غلطی است، بلکه باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کرد و نقدها را به نیت شفاف‌سازی و اصلاح مسائل بیان نمود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیا ن اینکه به‌عنوان نقد بودجه‌ی جاری که خواسته خود رئیس‌جمهور محترم نیز هست، چند سؤال مطرح می‌نماییم، گفت: لطفاً به مردم بگویید مصوبات برنامه ششم توسعه در کجای بودجه دیده‌شده است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در چه بخشی از آن اعمال‌شده است؟ چرا بودجه عمرانی کشور کم شده و در مقابل هزینه‌های جاری دولت بیشتر شده است؟ این بودجه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی را بیشتر نمی‌کند؟ چرا با وجود هشدارها، تکیه بودجه بر نفت، این‌قدر بالاست؟

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با یادآوری اینکه آمریکا و اذناب او، دشمن ملت ما هستند، تصریح کرد: علت ناراحتی آن‌ها از ما، ظرفیت انقلاب اسلامی برای تمدن سازی در سطح جهان است، بخصوص که امروز جریان بیداری اسلامی، آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین را هم تحت نفوذ معنوی خود قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: اسلام و انقلاب اسلامی از انسانیت و از مظلوم دفاع می‌کند و این برای غرب سنگین است؛ لذا به هر طریق و با کمک عناصر داخلی واداده، سعی در زمین‌گیر کردن آن را دارد.

وی اظهار داشت: درست در جایی که بودجه نظامی آمریکا، برای سال آینده میلادی، ۷۰۰ میلیارد دلار تعیین می‌شود؛ عده‌ای در این‌سو به دنبال مذاکره و برجام های بیشترند؛ اما باید بدانند که مردم ایران بر سر توان دفاعی و استقلال کشور خود با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: مگر نمی‌بینید با همین برجام چه بلاهایی بر سر ما آوردند؟! همین چند روز پیش هم که با تصویب کنگره‌شان، قراردادهای فروش هواپیما به ایران را متزلزل کردند تا ببینیم رئیس‌جمهورشان چه تصمیمی می‌گیرد.

وی افزود: بااین‌وجود با بهانه‌های مختلف به دنبال خروج از همین برجام هستند و اخیراً هم حملات موشکی یمن به عربستان را به ما نسبت می‌دهند تا بگویند ایران خطرناک است.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: آمریکا به دنبال نقض کامل برجام است و انگلیس و فرانسه هم که ظاهراً متعهد به این قرارداد هستند، عملاً منافع آمریکا را در اولویت قرار داده‌اند تا جایی که حتی به سفارت ایران در انگلیس اجازه بازگشایی یک حساب بانکی نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: بدانید که حرف ما همان سخن امام راحل است که فرمود: انگلیس و آمریکا یکی از دیگری بدترند” و ما تا نابودی کامل این دو و تمام مستکبرین عالم بر جای نمی‌نشینیم.

خطیب جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز، خطاب به مسئولین شهر و استان، بیان داشت: تا می‌توانید برای مردم کارکنید و در این فرصت به‌دست‌آمده برای خدمت، خدا را در نظر گرفته و نشان دهید که ظرفیت مسئولیت را داشته‌اید.

وی اظهار داشت: سعه‌صدر داشته باشید و به جان هم نیافتید که مردم متضرر خواهند شد، بلکه قانون و عملکرد قانونی را مبنای کار خود بدانید و از تذکرات و رفتار در چارچوب قانون هم نگران نباشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: نکند برای اینکه مثلاً قصد دارید خدای‌ناکرده برای انتخابات بعدی مهره چینی کنید، جلوی ورود افراد باصلاحیت به مسئولیت‌ها را گرفته باشید؛ کار برای مردم را اولویت خود قرار دهید و کار سیاسی کنید، نه سیاسی‌کاری؛ یعنی طوری کارکنید که مردم از شما راضی باشند و باز شما را انتخاب کنند نه اینکه به دنبال روش‌های دیگر باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: فعلاً تذکر می‌دهیم ولی اگر این تذکرات کفایت نکرد، ناچاریم برای اینکه مردم متضرر نباشند، شفاف‌سازی کنیم و مسائل را از باب دلسوزی و اصلاح امر، به مردم بگوییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار