مسئول خانه نخبگان بسیج علمی خراسان رضوی در گفت‌وگو با «بسیج»:

سهم فناوری و پژوهش از بودجه کل کشورمان صفر است

مسئول خانه نخبگان بسیج علمی خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل ما در ایران برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان پول است، گفت: سهم بودجه فناوری و پژوهش از کل بودجه کشورمان صفر است.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۲۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
علیرضا جامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اینکه طبق دستور مقام معظم رهبری، ۸۰ هزار شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال ۹۵ باید ایجاد می‌شد اظهار داشت: هر دانشگاه باید حداقل یک مرکز رشد و یک مرکز کارآفرینی داشته باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان موتور محرکه اقتصاد است

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان موتور محرکه اقتصاد کشورمان است، ابراز داشت: در استان ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال است.

جامی با ابراز تاسف از اینکه سهم حوزه‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در کشورمان به حد صفر رسیده است، گفت: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات باشند و به آنان تسهیلاتی داده شود، ولی متاسفانه در عمل چیزی دیده نشد.

وی مراکز رشد را زیرساخت ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان و تاکید کرد: این مراکز باید در مجموعه‌های صنعتی ایجاد شود.
مسئول خانه نخبگان بسیج علمی خراسان رضوی تصریح کرد: مشکل ما در ایران برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان پول است. ما به لحاظ نیروی انسانی و طرح‌های نوآورانه کم و کاستی نداریم. مبتکران و نخبگان ما همیشه با مشکلات مالی روبرو می‌شوند.

وی در ادامه افزود: سهم بودجه فناوری و پژوهش از کل بودجه کشورمان صفر است.

جامی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در حوزه علم و فناوری جزیره‌ای است لذا باید یک میز صنعت در این حوزه تشکیل دهیم.

وی ابراز داشت: ما در سازمان بسیج علمی به این نتیجه رسیده‌ایم که به دنبال جبهه مردمی و بخش خصوصی برویم تا جوابگوی تقاضای شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها