خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم شهر قم باید مجاورت با مرقد حضرت معصومه(س) را قدر بدانند، این بانوی بزرگوار مقام والایی دارد و حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است، دعای بسیاری از افراد با توسل به این بانوی بزرگوار مستجاب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۳۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه پنجشنبه در مراسم تکریم مقام شیخ زکزاکی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای زاریای نیجریه که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های پیامبر(ص) اظهار کرد: رسول اکرم(ص) به هدایت مردم حریص بود، پیامبر(ص) برای هدایت مردم از منطق و استدلال استفاده می‌کرد، اما بیش از منطق و برهان، عمل و رفتار رسول اکرم(ص) و تواضع او مردم را مورد تاثیر قرار می‌داد.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن اگر رسول اکرم(ص) خشن بود، مردم از دور او پراکنده می‌شدند، مهربانی پیامبر(ص) مردم را به سوی او جذب می‌کرد و رسول اکرم(ص) با مهربانی خود قلب‌ها را تسخیر کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ابولهب عموی پیامبر(ص) بود، اما اسلام را نپذیرفت، زید بن حارثه تنها صحابی رسول اکرم(ص) بود که نامش در قرآن آمد، این صحابی در ابتدا غلام حضرت خدیجه(س) بود و زید بن حارثه جزو نخستین افرادی بود که اسلام آورد و این صحابی، رسول اکرم(ص) را همراهی کرد.

فرحزاد با اشاره به داستان زندگی زید بن حارثه اظهار کرد: این صحابی بنده بودن در منزل رسول اکرم(ص) را بر زندگی آزادانه در کنار پدر بت پرست ترجیح داد، پیامبر(ص) علاقه زیادی به زید بن حارثه داشت و او را به عنوان فرزند خوانده خود به مردم معرفی کرد و زید بن حارثه در جنگ موته به شهادت رسید.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) زمانی که به مسافرتی چند روزه می‌رفت، یک نفر را به جای خود در شهر مدینه می‌گذاشت، چنین پیامبری قطعا مردم را تا روز قیامت بدون جانشین رها نکرده است و رسول اکرم(ص) برای دوران پس از خود، ائمه معصومین(ع) را به عنوان جانشین معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اصل بحث امام زمان(عج) را نه تنها اهل سنت بلکه حتی پیروان فرقه وهابیت قبول دارند، براساس روایات اهل سنت انکار امام زمان(عج) در حکم انکار رسول اکرم(ص) است و روایت‌های مربوط به امام زمان(عج) در کتاب‌های معتبر اهل سنت آمده است.

وی با اشاره به تفاوت دیدگاه شیعیان و اهل سنت در خصوص امام زمان(عج) اظهار کرد: شیعیان اعتقاد دارند که حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) به دنیا آمده است، اما اهل سنت با وجود اعتقاد به اصل وجود امام زمان(عج) در آخرالزمان، اعتقاد شیعیان را در این زمینه ندارند.

فرحزاد، زید بن حارثه را مورد علاقه رسول اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: این صحابی وصی حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) بود، یکی از علامت‌های مومن این است که رنج دیگران او را ناراحت می‌کند.

وی ادامه داد: مردم شهر قم باید مجاورت با مرقد حضرت معصومه(س) را قدر بدانند، این بانوی بزرگوار مقام والایی دارد و حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است، دعای بسیاری از افراد با توسل به این بانوی بزرگوار مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بعد از ائمه معصومین(ع)، امامزادگان دارای مقام معنوی بالایی هستند و حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از امامزادگان برجسته کشورمان شناخته می‌شود، آیت‌الله مرعشی نجفی از مراجع عظام تقلید همیشه به حضرت معصومه(س) توسل می‌کرد.

فرحزاد در پایان با اشاره به مقام‌های حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: با شفاعت این بانوی بزرگوار، شیعیان وارد بهشت می‌شوند و ما می‌توانیم علاوه بر مسائل معنوی در مسائل مادی نیز به حضرت معصومه(س) توسل کنیم.

ارسال نظرات