خبرهای داغ:
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «افضليت امام(ع) از منظر عقل و نقل» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۳۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب افضلیت امام(ع) از منظر عقل و نقل اظهار کرد:‌ آموزه لزوم افضلیت امام(ع) یکی از عقاید دیرین و امروزی شیعه است ولی در این میان متکلمان اهل سنت شبهات فراوانی بر این آموزه وارد کردند.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده سعی کرده معناشناسی دقیقی از مسئله افضلیت به دست دهد و ادله عقلی و نقلی شیعه را برای اثبات این آموزه بررسی و صحت آن را از ناصحیح معرفی و در گام سوم گستره افضلیت امام(ع) را روشن کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به چهارمین قدم در زمینه افضلیت امام(ع) گفت: ایشان بین لزوم افضلیت مطلق یا نسبی امام یکی را اثبات و دیگری را مردود و در مرحله پایانی نیز پیامدهای باور به لزوم افضلیت امام را تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل نخست معناشناسی افضلیت امام(ع) در اندیشه متکلمان است و نویسنده در فصل دوم با عنوان لزوم یا نداشتن لزوم افضلیت امام(ع) از نظر مذاهب شیعی و اهل سنت این لزوم را بررسی می‌کند و با بررسی ادله موافقان و شبهات مخالفان لزوم افضلیت امام را مورد توجه قرار می‌دهد.

روحانی عنوان کرد: فصل دیگر این کتاب گستره افضلیت امام(ع) است که به دیدگاه متکلمان درباره گستره افضلیت و اینکه تا چه زمینه‌ای این افضلیت وجود و کاربرد دارد و باید بهره گیری شود، اشاره می‌کند.

وی یادآور شد: کتاب افضلیت امام(ع) از منظر عقل و نقل با تلاش پژوهشگر محمدحسین فاریاب نگارش شده و هدف اصلی وی ارائه تبیینی نوین و جامع برای مسئله افضلیت امام(ع) است.

کتاب افضلیت امام(ع) از منظر عقل و نقل با نظارت علمی دکتر حسن یوسفیان در 323 صفحه تألیف شده که با قیمت 23 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها