خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام زمان(عج) آخرین امام معصوم است و باید خودمان را در ابعاد مختلف برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم، نه اینکه به بهانه انتظار این امام معصوم در برابر ظلم ساکت بمانیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۴۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در مسجد چهارمردان با اشاره به نشانه‌های اخلاص اظهار کرد: یکی از نشانه‌ها این است که خدمت انسان به دیگران بدون منت باشد، خداوند در قرآن فرمود که همه عالم را برای انسان آفریده است.

وی ادامه داد: انسان باید نعمت‌های خداوند را قدر بداند، ایمان جزو نعمت‌های ویژه خدا است، انسان اگر ایمان نداشته باشد، کافر می‌شود و در نهایت به جهنم خواهد رفت، انسان نباید نعمت ایمان را با هیچ نعمت دیگری عوض کند، بزرگ ترین نعمت برای انسان نعمت ایمان است، مومنین فقیر در هنگام سختی باید به نعمت‌های خداوند به آنها همچون ایمان توجه کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نبوت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای انسان‌ها است، خدا برای مردم رسول اکرم(ص) را که فردی از آنها بود، به عنوان پیامبر فرستاد، رسول اکرم(ص) برای مردم دلسوز بود و سعی می‌کرد که آنها را هدایت کند

رفیعی، وحی را جزو نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و تصریح کرد: هدایت و نجات از دست ظالمان جزو دیگر نعمت‌های بزرگ خدا است، این نعمت‌ها هیچ کدام مادی نیستند و نعمت‌های بزرگ خداوند برای مردم نعمت‌های معنوی است.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) با ظهور خود استضعاف را در دنیا از بین می‌برد، ظهور این امام معصوم نیاز به آمادگی فکری، اجتماعی و سیاسی است، البته گاه استضعاف مادی و گاهی هم استضعاف معنوی است، سید بن طاووس از عالمان بزرگوار شیعه بود که حدود هشت قرن پیش زندگی کرد، او از اشخاصی بود که خدمت امام زمان(عج) می‌رسید، بسیاری از کتاب‌های دعا برای این عالم بزرگوار است، سید بن طاووس به خاطر علاقه به امام زمان(عج) نام فرزندش را عبدالمهدی گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام زمان(عج) پس از ظهور برای بیعت افراد با او، 40 شرط می‌گذارد، یاران این امام معصوم تنها به 313 نفر خلاصه نمی‌شود، بلکه ده‌ها هزار نفر در سپاه امام زمان(عج) حضور خواهند داشت، 313 نفر بیان شده در روایات، تصمیم گیران اصلی در حکومت حضرت مهدی(عج) خواهند بود.

رفیعی با اشاره به شرط‌های بیعت با امام زمان(عج) اظهار کرد: ظلم نکردن به مردم، فحاشی نکردن، عدم تعدی به منازل مردم، سرقت نکردن، عدم خیانت در امانت و عدم ریختن خون افراد به ناحق جزو شرط‌های امام زمان(عج) برای بیعت پس از ظهور خواهد بود و این امام معصوم بیعت هر شخصی را با خود نخواهد پذیرفت.  

وی ادامه داد: امام زمان(عج) آخرین امام معصوم است و باید خودمان را در ابعاد مختلف برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم، نه اینکه به بهانه انتظار این امام معصوم در برابر ظلم ساکت بمانیم، عده ای قبلا این اعتقاد غلط را در کشور داشتند که امام خمینی(ره) در برابر آنها موضع گرفتند، شرط آمادگی برای ظهور امام زمان(عج)، تلاش برای اصلاح خود و جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) در روایت‌های زیادی به مردم ظهور امام زمان(عج) را بشارت دادند، این امام معصوم براساس روایات در دوران غیبت برای مصیبت امام حسین(ع) اشک می‌ریزد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها