خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

جدایی حوزه و دانشگاه از اهداف دشمنان است/ اطلاع‌رسانی تشییع شهدا بهتر انجام شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مملکت را این دو گروه می‌توانند اداره کنند و دشمن همیشه قصد جداسازی این دو قشر از هم و از مردم را داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۵۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار داشت: بعضی از صفات و اعمال انسان به صورت طبیعی باعث می‌شود عقل عملی آدم کار نکند و کسی که این خصلت‌ها را دارد بصیرت ندارد و راه درست را نمی‌تواند انتخاب کند.

وی افزود: حسد، پیروی هوای نفس، حب جاه و مال و غفلت از یاد خداوند وقتی در انسان که پیدا شد جلوی تعقل را می‌گیرد و روشنایی را از عقل می‌گیرد. و غفلت از یاد خدا باعث می‌شود عقل انسان درست کار نکند؛ خداوند در قرآن می‌فرماید هرکس از ذکر خدا اعراض کند شیطان بر او مسلط می‌شود که همواره با این انسان قرین و همراه است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: خداوند در ایات دیگر می‌فرماید هرکس از یاد خدا غافل شده بداند که زندگی سختی در انتظار او خواهد بود، در دنیا بدبخت می‌شود و در قیامت نیز کور محشور می‌شود؛ اکثر جنایت‌ها و گناه‌ها و طلاق‌ها به همین علت است، اگر در آمار امریکا دقت کنید هر روز حداقل ۹۰ نفر کشته می‌شوند و‌ از چیزی خبر ندارند.

وی در ادامه گفت: این انسان از خداوند سؤال می‌کند چرا من در آخرت کور محشور شده‌ام؟ خداوند به او پاسخ خواهد داد تو در دنیا ایات و علائم ما آمد اما حقیقت را ندیدی؛ ظاهر افراد در قیامت‌ نشان دهنده باطن افراد در این دنیا است.

خطیب نماز جمعه اصفهان ابراز داشت: فکر‌ می‌کنید خوارج چه کسی بودند؟ پیشانی آنان از عبادت پینه بسته بود اما بصیرت نداشتند وجاهل بودند؛ فکر‌ می‌کنید همه آنهایی که در گروه داعش بمب به خود می‌بستند به ازای دریافت پول این کار را می‌کردند؟ خیر، این‌ها هم مانند همان خوارج بودند.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: خداوند بارها در قرآن در همین زمینه می‌فرماید مراقب باشید که مال، زندگی و ‌فرزند باعث نشود خداوند را فراموش ‌کنید زیرا تمام عمرتان را در خسران خواهید بود.

وی با طرح این سؤال که چه اقدامی برای کارکردن درست عقل باید انجام داد خاطرنشان کرد: در روایت هست که خداوند یاد خودش را جلای قلوب قرار داده است.

امام‌جمعه اصفهان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدای افغانستانی که دیروز تشییع شدند گفت: جمعیت خوبی برای بدرقه این سه شهید آمده بود اما باید اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد تا شهروندان بیشتری در مراسم این شهدای ارزشمند حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آتی بیان کرد: روز حمل و نقل را در پیش داریم که باید از رانندگان زحمتکش تشکر کرد که از نظر اقتصادی هم بار حمل می‌کنند هم انسان‌ها را جا به جا می‌کنند و خدمات آنان زیاد دیده نمی‌شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت قوانین رانندگی که جهانی است و اگر همه رعایت کنند دیگر شاهد تخلفات نخواهیم بود، گفت: بیمه رانندگان به عنوان دغدغه مهم این قشر پس از انقلاب برطرف شده که اتفاق ارزشمندی است.

وی اضافه کرد: مناسبت دیگر شهادت دکتر مفتح در سال ۵۸ است که گروه فرقان ایشان را به همراه دو پاسدار همراهش به شهادت رساندند و چون این مرد بزرگ در زمان تحصیل خود در حوزه و دانشگاه به فکر ارتباط بین حوزه و دانشگاه بود نام وحدت را برای روز شهادتش انتخاب کردند.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی از اهداف دشمن را جداسازی دانشجویان و دانشگاه با روحانیت و حوزه می‌دانستند گفت: مملکت را این دو گروه می‌توانند اداره کنند و دشمن همیشه قصد جداسازی این دو قشر از هم و از مردم را داشته است.

وی با بیان این که معنای وحدت حوزه دانشگاه این نیست که دانشجو حوزه برود و روحانی وارد دانشگاه شود تصریح کرد: اگر این ارتباط نباشد عالم و دانشمندی در دانشگاه به وجود می‌آید که معلوم نیست، تقوا داشته باشد و فرد بی‌تقوا نمی‌تواند در برابر وعده‌های دشمن فریب نخورد.

طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در روایت هست که کمر اسلام را دو گروه می‌شکنند، عالمی که سواد دارد اما فاسد است و دیگری آدمی که اهل عبادت است اما جاهل است هیچکدام برای جامعه نمی‌توانند مفید باشند.

ارسال نظرات