امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به رکود بی سابقه و بالا رفتن آمار بیکاری در سراسر کشور و بخصوص یزد گفت: در این رابطه مسئولان را ارجاع می‌دهیم به افزایش اخیر آمار بیکاری و بالا رفتن آمار بیمه بیکاری در چند ماهه اخیر که برای همه دردآور و مشکل آفرین است.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۱۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رکود بی سابقه و بالا رفتن آمار بیکاری در سراسر کشور و بخصوص یزد گفت: در این رابطه مسئولان را ارجاع می‌دهیم به افزایش اخیر آمار بیکاری و بالا رفتن آمار بیمه بیکاری در چند ماهه اخیر که برای همه دردآور و مشکل آفرین است.
آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی همچنین با اشاره به برخی فشار‌های اقتصادی که از جانب برخی از ادارات و نهاد‌ها به ویژه اداره دارایی بر مردم وارد می‌شود، افزود: چندین بار در خصوص بالا بودن مالیات‌ها تذکر دادیم و لازم است از مسئولان اداراتی که توجه داشتند و مبلغ قبوضی، چون آب و برق و ... را پایین آوردند تشکر کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد چرا که در این وضعیت اقتصادی بالا رفتن این قبوض به صلاح نیست و جای تاسف است که زمزمه گران شدن قیمت بنزین نیز به گوش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به بالا رفتن قیمت سکه و به وجود آمدن قیمت‌های حبابی گفت: باید دید سکه‌ای که در اختیار دولت است ارزش واقعی آن چقدر است که به آن میزان به فروش می‌رسد و قیمت حبابی را چه کسی به وجود می‌آورد، دولت برای شکست این قیمت، سکه عرضه می‌کند که گاهی از قیمت بازار نیز گرانتر است که این روش صحیحی نیست و نباید با مردم مومن و متدین اینگونه رفتار شود، دولت باید شیوه‌های اصلاحی را به کار گیرد و ریخت و پاش خود را کم کنند و وضعیت مردم را درک کنند.

مدرسی با اشاره به ارائه لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس گفت: در کشور‌های پیشرفته معمولا پزشکان از نظر درآمدی در سطح متوسط و پایین جامعه قرار دارند و در قبال آن معلمان و آموزش و پرورشی‌ها در سطح مرفه قرار می‌گیرند، اما در کشور ما این موضوع به عکس است و برخی پزشکان مرفه‌ترین قشر جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: دولت باید تدبیری اتخاذ کند که پزشکان به جای اینکه هر چه بیماران بیشتری را ببینند درآمد بیشتری داشته باشند، هر چه بیمار کمتری را ویزیت کنند درآمد بیشتری کسب کنند، باید مثلا در قالب پزشک خانواده سقف درآمدی برای پزشکان در نظر گرفته شود و در صورتی که بیماران کمتری را مورد معالجه قرار دهد درآمد پزشک به سقف درآمد نزدیک شود، پزشک در قالب پزشک خانواده با تعداد بیمارانی که تحت نظر او هستند در تماس باشد و سلامت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد و سلامتی ان‌ها را تضمین کند و به این ترتیب کمتر به او مراجعه داشته باشند و برای اینکه سقف درآمد را دریافت کند در صدد سلامت بیماران برمی‌آید که متاسفانه در کشور بیمار را مکررا به مراکز درمانی می‌آورند و از او هزینه دریافت می‌کنند و باید با تجربه و الگو گرفتن از کشور‌های موفق تحولی در این خصوص صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالگرد شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت به معنای نگاه به اهداف مشترک است که هدف همه اقشار به ویژه روحانیون و دانشگاهیان تمدن بزرگ اسلامی، احیای کشور در عرصه‌های مختلف، پاسداری از ارزش‌ها و شناختن دشمن مشترک و توجه به آن است و با توجه به اینکه هر قشری در جامعه دچار تفرقه شود دشمن بر او مسلط می‌شود ضروری است که برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای حفظ وحدت و تقویت آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) نیز برنامه‌های زیادی را برای حفظ و ایجاد وحدت در امت اسلامی داشت، افزود: آشتی دادن سران قبایل عرب، تشکیل امت اسلامی از اقشار مختلف، ابداع شعار توحید، تشریح احکام که موجب یکپارچگی و وحدت در جامعه اسلامی است، برپایی نماز جمعه و جماعت، مساوی بودن همه در برابر قانون و ... از جمله برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی بودند که پیامبر برای حفظ وحدت انجام دادند و اسلام دین وحدت است و باید این وحدت تقویت شود و اگر کسی از جامعه اسلامی و از زیر پرچم ولایت خارج شود موفق نخواهد شد.
ارسال نظرات