امام جمعه قروه گفت: با تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ فقرای ما فقیر‌تر خواهند شد و دیگر یک تکه نانی هم که دارند برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۵۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه بودجه ضمن وعده رییس جمهور به بخش اشتغال و رونق اشتغال دارای حواشی‌ای بوده است که مورد تحلیل تحلیلگران و اقتصاددانان قرار گرفته است.
 

وی افزود: عده‌ای قبل از انتخابات کرارا می‌گفتند که یارانه ۲۴ میلیون نفر اگر حذف شود عادلانه نیست، اما امروز در این لایحه آمده است که باید یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف شود.

باباییان ادامه داد: آیا هم اکنون اجرای چنین لایحه‌ای عادلانه است که یارانه ۳۰ میلیون نفر را حذف کنند؟

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: افزایش هزینه‌های خروج از کشور و مسافرت به خارج از کشور از جمله دیگر بخش‌های این لایحه می‌باشد.

وی افزود: ما در سال ۶ میلیون نفر زائر عتبات عالیات داریم که این افراد به سختی موفق به پس انداز هزینه‌های سفر‌های زیارتی خود می‌شود؛ هم اکنون آیا با اجرای چنین لایحه‌ای این افراد دیگر توان خروج از کشور و سفر زیارتی را خواهند داشت؟

باباییان ادامه داد: عده‌ای هستند که برای تفریح و خوشگذرانی به خارج از کشور و به کشور‌های اروپایی و آفریقایی سفر می‌کنند، اما آیا زائران عتبات عالیات نیز باید شبیه به این افراد متحمل هزینه شوند؟

وی به افزایش نرخ حامل‌های انرژی در لایحه سال ۹۷ اشاره نمود و گفت: با گران شدن برق و آب و گاز آیا مردم توان اداره زندگی خود را دارند؟

بابایین افزود: با تصویب این لایحه فقرای ما فقیر‌تر خواهند شد و دیگر یک تکه نانی هم که دارند برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.

به گفته باباییان امروز حتی متوسطین جامعه نمی‌توانند سفره آرامی برای خود داشته باشند و غالب خانواده‌ها شرمنده فرزندان خود هستند.

وی افزود: رییس جمهور تهدید می‌کند که اگر این لایحه تصویب نشود اشتغال ایجاد نمی‌شود در حالی که بیان چنین سخنانی تنها برای تصویب لایحه بودجه می‌باشد.

باباییان با اظهار تاسف از عملکرد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه نمایندگان مجلس عمدتا در میان مردم حضور ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگانی که همیشه در این وزارتخانه و آن وزارتخانه به دنبال عوض کردن مدیران هستید، پس شما کی فرصت دارید که نماینده مردم شوید؟

باباییان گفت: شمایی که به دنبال منصوب ساختن برادران خود و خانواده خود در ادارات دولتی هستید پس کجا به کار مردم رسیدگی می‌کنید؟

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید شرایط مردم را در نظر داشته باشند افزود: این لایحه اگر تصویب شود نه اشتغالی ایجاد می‌شود و نه رفاهی برای مردم.

امام جمعه قروه در ادامه سخنان خود به اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسراییل اشاره نمود و گفت: اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتخت اسراییل بازی با آتش و خون است که نابودی اسراییل را جلوتر انداخته است

وی افزود: این اقدام ترامپ نابودی اسراییل را جلو انداخت که در اثر وادادگی و خیانت برخی از حکام عرب همچون عربستان و بحرین دیده شده است.

به گفته باباییان این اقدام همبستگی مردم و مسلمانان را بیش از پیش کرد و اعتراض مردم را ایجاد نمود

وی ضمن محکوم ساختن این اقدام ننگین آمریکا و به ویژه رییس جمهور این کشور افزود: این اقدام آنقدر مشمئزکننده است که حتی همراهی اروپا را هم به دنبال نداشت.

خطیب نماز جمعه قروه در پایان بااشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک برکتی است که در جامعه ایران اسلامی به خوبی احساس می‌شود

وی افزود: امروز میبینیم که دانشگاه ما مرکز فعالیت‌های دینی و جهادی است و اردو‌های جهادی که برای محرومیت زدایی و فقر زدایی ایجاد می‌شود از دانشگاه سرچشمه می‌گیرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات