خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حوزه و سپاه تعامل بالنده ای در برنامه های فرهنگی دارند و چنین ظرفیتی را در بسیج طلاب و اساتید شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۶۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

حوزه و سپاه تعامل بالنده ای در برنامه های فرهنگی دارند/۱۶۰۰ روحانی در مجموعه سپاه فعالیت دارند

حجت‌الاسلام  والمسلمین علی سعیدی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، اظهارداشت: فصل جدیدی از تعامل سپاه با حوزه های علمیه شکل گرفته است و خوشبختانه تحولات خوبی را در حوزه علمیه قم و دیگر حوزه ها مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود:این تعاملات نوید آینده ای را به ما می دهد که حوزه های علمیه بتوانند رسالت اصلی خود را به خوبی ایفاء نمایند.

وی خاطرنشان کرد:حوزه های علمیه در پیدایش و تبلور و پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و در شرایط فعلی نیز همان نقش را دنبال می کنند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی اظهار داشت:امروز با متغیرهایی در سطح منطقه، غرب آسیا، سطح بین الملل و در داخل ایران مواجه هستیم که این متغیرات خود،اقئضائاتی را می طلبد که حوزه ها نیز متناسب با زمان و مکان پاسخ نیازهای امروز جامعه جهانی را بدهند.

وی تصریح کرد:آن چه بر عهده ما می باشد این است که بسیج اساتید حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون زیر نظر نماینده ولی فقیه در سپاه به فعالیت فرهنگی در مسیر این پاسخگوئی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد:در مجموعه سپاه 1600 روحانی در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند و حوزه نمایندگی این ظرفیت را دارد که بتواند این تعامل را گسترش دهد.

وی گفت:این تعامل بسیار مثبت و مورد نیاز جامعه امروز بوده و برای حوزه های علمیه نیز مفید است و ظرفیت هایی را در زمینه قدرت تحلیل مسائل سیاسی و همچنین انجام پژوهش ها در مقوله انقلاب و نقطه نظرات رهبری ایجاد می نماید.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی ادامه داد:بر این اساس از سال 92 تفاهم نامه ای میان نماینده ولی فقیه و آیت الله حسینی بوشهری مسئول مرکز مدیریت حوزه های علمیه امضاء شد و زیر مجموعه آن کمیته ای شکل گرفت.

وی اظهار داشت:این کمیته بسیار فعال بوده و طرح ها و موضوعات زیادی را دنبال می نماید و به تدریج وارد حوزه های علمیه می شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد:در این ارتباط نشست هایی سالیانه در تعامل با سپاه و حوزه برگزار شد و در تابستان سال جاری نیز نشستی فرهنگی در قم برگزار شد ضمن اینکه نشست های قبلی در مشهد مقدس برگزار گردید.

وی بیان کرد:این تعامل در راستای اقتضائات و نیازهای انقلاب و تحقق منویات رهبری امری ضروری است به ویژه موضوعاتی که رهبری می فرمایند نیازمند به کارهای تحلیلی و فکری است اهمیت به سزایی دارد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد:در جهت تحقق تفاهم نامه کمیته طرح ها را بررسی و به شورا ارائه می کند و وقتی طرح ها تصویب شد به مرحله اجرا در می آید.

وی در مورد برنامه های فرهنگی در بعد بین المللی اظهار داشت:بعد بین المللی مطلبی جدید بود و ظرفیت در حوزه علمیه در تربیت طلاب در این بعد باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد:این طلاب نیازمند یک سری آمادگی هایی هستند تا در منطقه محل خود از آن استفاده کنند لذا این بخش به کمیته محول شد تا کمیته راهبردی بیندیشید که در حوزه بین الملل چه کارهایی را می توان انجام داد تا این نقش را ایفاء کنند.

وی در مورد تغییر نام سازمان بسیج طلاب و روحانیون توضیح داد:گفت:در گذشته سازمان این نام را داشت اما پس از شکل گیری بسیج اساتید حوزه علمیه قم و اصفهان و مشهد این سازمان به این شکل تغییر وضعیت داد و سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون شکل گرفت.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سعیدی بیان کرد: دفتر مرکزی این سازمان در تهران است و حجت الاسلام گواهی ریاست سازمان را بر عهده دارند و زیر نظر نمایندگی ولی فقیه فعالیت دارد.

وی توضیح داد:در اکثر استان ها بر حسب اقتضائات سازمان بسیج طلاب وابسته به نمایندگی ما در استان ها فعال است اما در قم ،مشهد، اصفهان و تهران شرایط متفاوت است و نوع تعاملش با نمایندگی ولی فقیه می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد:ما بر آنیم به کیفیت برنامه ها بیش از کمیت نسبت به کمیت توجه داشته باشیم بر این اساس شایسته است وضعیت در این 4 استان را سامازماندهی کنیم بعد به سراغ استان های آذربایجان شرقی و استان فارس و استان هایی که ظرفیت شکل گیری بسیج اساتید را دارد برویم.

وی در پایان متذکر شد:در حال حاضر بسیج طلاب در همه جا تشیکل شده اما بسیج اساتید در همین 4 استان فعالیت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها