ما اکنون به سطوح عالی تری از وحدت حوزه و دانشگاه نیاز داریم که یکی از آن ها تولید علوم اسلامی است و این مسئله ای است که نه از عهده حوزه به تنهائی بر می آید و نه از دانشگاه به تنهائی.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۰۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشاره کرد و گفت: مدتی است آمريكا دچار در تصمیم گیری های کلان خود دچار سردرگمى و آشفتگى شده است در ماه‏هاى اخير اين موضوع شدت يافته است.

حجت الاسلام موسوی افزود: در دولت قبلى آمريكا يك روز ضرب‏الاجل براى حمله به سوريه تعیین كردند، پس از اتمام ضرب‏الاجل انصراف خود را اعلام كردند، يك روز براى مردم ايران شعر حافظ خواندند و از مردم ایران تعریف كردند، بلافاصله بعد از چند روز دادن داروهاى بيمارى‏هاى صعب‏العلاج به ايران را تحريم كردند، ترامپ هم روزى از مردم ايران تعریف کرد وادعا کرد حامى مردم ايران است، يك ماه بعد در سازمان ملل رسماً اعلام‏ کرد مردم ايران تروريستند.

وی اظهار داشت: اتاق‏هاى فكر دولت آمريكا با توجه به شناختى كه از جايگاه ولى فقيه دارند و با توجه به تجربه‏اى كه از در مورد پیش بینی حضرت امام(ره) نسبت به كشور شوروى سابق دارند، جزء به‏ جزء فرمايشات مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) در آمريكا و رژيم صهيونيستى را مورد بررسى و تحليل قرار می دهند و نسبت به آن‏ها تصمیمات متناسب را می گیرند.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: آمريكايى ها سالها وقت و هزینه های کلان صرف کردند تا با كمك امپراتور رسانه‏اى و حكام مرتجع منطقه تا مسأله فلسطين فراموش شود اما اين تصميم رئیس جمهور آمريكا تمام اين زحمات را بر باد داد.

وی افزود: اين ترامپ نيست كه عقلش را از دست داده اين كليت رژيم آمريكاست كه خون كودكان فلسطينى و يمنى دامنش را گرفته است و او را به زير كشيده است و این رفتارها و تصميمات غیر منطقی آمریکا يك نتيجه بيشتر ندارد.

حجت الاسلام موسوی به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران در هفته ای که گذشت نیز اشاره کرد و گفت: وزير خارجه انگليس در شرايطى به كشورمان آمد كه رسانه‏هاى غربى فشارهاى فراوانى براى آزادى دو جاسوس دستگيرشده‏ى انگليسى در ايران داشتند جاسوسانى كه وطن فروشی کردند تابعيت انگليسی، دریافت نمودندجاسوسى براى استعمار پيربر عليه كشور خود کردند.

وی افزود: سفر جانسون به تهران كه به‏صورت رسمى قرار بود براى بهبود روابط اقتصادى ايران و انگليس و مذاكره در باب مسائل پسابرجام باشد؛ با تلاش رسانه‏هاى انگليسى و سخنانى كه خود جانسون داشت، به‏عنوان سفرى براى آزادسازى دو جاسوس دستگيرشده‏ى دو تابعيتى در ايران مطرح شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از طرفی انگلستان به‏عنوان يكى از كشورهاى ۱+۵ كه در برجام طرف مذاكره ايران بوده و تعهداتى به ايران داده بود، ازجمله كشورهايى است كه به تبعيت از آمريكا به تعهدات خود در برجام عمل نكرده است.

وی افزود:انگلستان این روباه پیر يكى از ناقضان اصلى حقوق بشر، برهم زنندگان اصلى نظم و امنيت منطقه ما و نيز يكى از كشورهاى بدعهد در برجام است. انگليس در كنار آمريكا در كشتار مردم بحرين و يمن دخيل است و در جناياتى كه در افغانستان و عراق توسط آمريكا صورت گرفت، است مى‏باشد و در برجام نيز حتى به سفارت ايران در لندن اجازه ايجاد يك حساب بانكى ساده در بانكهاى انگليس نداده‏اند. امام جمعه قیدار با بیان اینکه انگلیس به تعبیر مقام معظم رهبری به نوعی همیشه جاده صاف کن آمریکاست افزود: مردم ايران زخم‏هاي عميقي و از خباثت‏ها و كينه‏توزي‏هاي اين نظام استعماري در سينه دارند، ملت ايران سوابق روباه پير در فتنه 88 و كودتاي ننگين 28 مرداد را هرگز فراموش نمی کند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین زخم هائی که ملت ایران از انگلیس دارد حمايت از فتنه‏گران در فتنه ۸۸، است و در چنين شرايطى مسئولیان ما باید نيات شوم و اهداف خاص انگليس را مورد توجه قرار دهند و از هرگونه خوشبينى به دشمنى اين چنين عهدشكن خوددارى کنند و مواظب باشند فریب این روباه پیر را نخورند.

امام جمعه قیدار به ​روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آيت‏الله دكتر محمد مفتح نیز اشاره کرد و گفت: امام راحل از همان ابتدای نهضت به آفت جدائی حوزه و دانشگاه توجه داشتند و از جدائی این دو نهاد تاثیر گذار رنج می بردند جدا کردن و اختلاف این دو طبقه موثر و متفکر را از نقشه جهان خواران می دانستند  و همیشه این دو قشر را به همدلی و ارتباط با یکدیگر توصیه می کردند.

وی افزود: شهید مفتح و شهید مطهری از پیشگامان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بودند که به صورت عملی اقدام نمودند و قدم های بلندی را در این زمینه برداشتند و در طول انقلاب اقدامات خوبی در این جهت صورت گرفته است البته تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیادی باقی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ما اکنون به سطوح عالی تری از وحدت حوزه و دانشگاه نیاز داریم که یکی از آن ها تولید علوم اسلامی است و این مسئله ای است  که نه از عهده حوزه به تنهائی بر می آید و نه از دانشگاه به تنهائی. باید دست به دست هم دهند و علوم را اسلامی کنند در حقیقت حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند در صورتی که کنار هم باشند ما شاهد دستاورد های عظیم وحدت حوزه و دانشگاه خواهیم بود که از جمله دستاوردهای آن تكامل علم‏، نااميدى دشمنان‏، شتاب در روند پيشرفت‏ کشور خواهد بود.

ارسال نظرات