معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اطلاع رسانی وآموزش به روستائیان در حوزه کشاورزی حرف اول را در افزایش تولید و کیفیت محصولات دارد.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۱۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

آموزش به روستائیان در حوزه کشاورزی حرف اول را در افزایش تولید و کیفیت محصولات دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد علی طهماسبی ضمن بازدید از باغات شهرستان خلخال و کوثر در جلسه کشاورزی وآب ومنابع طبیعی شهرستان خلخال گفت: ما نیازمند اطلاع رسانی و آموزش بیشتر در روستاها برای افزایش تولید و کیفیت محصولات هستیم.

وی آگاهسازی قشرکشاورز وباغدار از در زمینه استفاده از محصولات دیررس، زودگل، میان رس و پیش رس یادآور و گفت: اقلیم و خاک منطقه برای کشاورزان منطقه باید تشریح شودتا کشاورزان با آگاهی نسبت به نوع کاشت محصولات میوه خود وارقام پرمحصول، کم آب بر ، و پربازده در کنار نگاه به تولید و کیفیت قدم بردارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه امور باغبانی گفت:ما مشکلی با ایجادنهالستان نداریم و باید نهالستان های که قصد ایجاد آن در منطقه خلخال و کوثر را داریم ایزوله باشد.

طهماسبی بااشاره به وجود چم های مختلف در حاشیه رود قزل اوزن گفت: چم های موجودبهترین ظرفیت برای ایجاد نهالستان های مختلف است.

وی یکی از غنی ترین منابع برای مطالعه اقشار مختلف کشاورز وکارشناسان و بهره گیری از تجربیات را سایت های موجود اطلاع رسانی وزارت جهاددر زمینه آموزش و کشاورزی و باغبانی عنوان و گفت: مطالب بروز و طبقه بندی شده در زمینه انواع محصولات دراین سایت ها در فضای مجازی موجود است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت:درزمینه ارائه تسهیلات مشکلی نداریم و به لحاظ کوهستانی بودن و شرایط ویژه شهرستان خلخال و کوثر اماده ارائه تسهیلات به اراضی شیب دار هستیم.

وی یکی از موفقیت های جدید در حوزه باغبانی را استفاده از سیستم های نوین آبیاری عنوان و از تسهیلات ارزان قیمت دولت در این زمینه برای کشاورزان یاد کرد وخواستار استفاده از این تسهیلات و سیستم آبیاری برای مدیریت آب در باغات شد.

وی بیمه محصولات کشاورزی را یادآور و گفت: پیگیری مشکلات حوزه بیمه باغداران و کشاورزان هستیم ودر این زمینه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

طهماسبی استفاده از تکنیک های تغییر آبیاری سنتی به مدرن و باغداری سنتی به مدرن را خواستار و گفت: دراین میان کیفیت محصولات نیز جایگاه خودرا باید حفظ نماید.

ارسال نظرات