خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تمدن اگر فاقد روح ملکوتی و معنویت باشد هر اندازه حجیم تر شود، به همان نسبت پرخطرتر است.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۵۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزازی بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به ویژگی های یک شهر اسلامی از منظر دین اظهار کرد:اگر تمدن را ارزیابی کنیم و در اندیشه ها و نگرش های مختلف ارزیابی داشته باشیم، در می یابیم که پیشرفت و تکنولوژی را تمدن می نامند.
وی افزود:هر اندازه صنعت پیشرفت کرده و آثار اختراعات در زندگی مردم دیده شده است آن شهر تمدن بالاتری دارد اما آنچه از منظر دین اهمیت دارد، جسم تمدن است.
امام جمعه قزوین اضافه کرد:تمدن اگر فاقد روح ملکوتی و معنویت باشد هر اندازه حجیم تر شود، به همان نسبت پرخطرتر است.
عابدینی ادامه داد:خشونت های آزاردهنده در سطوح بین المللی که امنیت بشریت را سلب کرده حاصل تمدن جسیم منهای معنویت و ارزش های متعالی است.
وی عنوان کرد:خداوند می فرماید "اگر می خواهید در وادی تمدن گام بردارید باید با تمام هستی هماهنگی پیدا کنید."
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در تمدن انسانی و اسلامی، انسان ابزار نیست اما تمدن حوزه های غیردینی و غیرالهی انسان را ابزار می داند.
عابدینی گفت:در نگاه دینی معمار تمدن انسانی کسانی هستند که به مبدأ و معاد ایمان دارند و هرکس که به این دو اصل مهم ایمان ندارد، نمی تواند در تمدن انسانی نقشی داشته باشد.
وی بیان کرد:اگر کسی بخواهد انسان ها را در مسیری که خداوند مهندسی کرده است به حرکت درآورد خودش باید به مبدأ و مقصد مسیر ایمان راسخ داشته باشد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:خداوند کمال انسانی را در بستر تمدنی تکمیل کرده است که منشأ آن عبادت باشد.
عابدینی با اشاره به اینکه در تمام شهرهای اسلامی توسعه تمدن بشری با محوریت مسجد گسترش یافته است، اظهار داشت:در دنیا تمدن الهی اسلامی با محوریت مسجد شکل می گیرد و تمام مسلمانان جهان در هر جای عالم زندگی می کنند در این مورد تفاهم دارند.
وی گفت:کسانی می توانند شهر را جلو ببرند که به خدا و روز رستاخیر باور قلبی داشته باشند زیرا در غیر این صورت مسیر تمدن و پیشرفت را به عقب برمی گردانند.
نمایندهولی فقیه در استان قزوین بسان کرد:اولویت امنیت بسیار مهمتر از آب و نان شهروندان است و امیدواریم شهری بر مبنای ایمان، عدالت و نگرش های اسلامی که دنیا و آینده ما را تأمین می کند، داشته باشیم.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها