خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تربیت یعنی گفتار و رفتار ما مطابق شرع باشد

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تربیت به معنای این است که روش گفتاری و رفتاری ما مطابق شرع باشد که یک امر درونی می باشد.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۶۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام ادیانی مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست اخلاقی - تربیتی در جمع پرسنل سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: از مشکلات رفتاری جامعه امروزی این است که به دانسته هایمان توجه نداریم و درخصوص بسیاری از مسایل با دانستن حدود کم کاری می کنیم.
مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ضمن اشاره به اهمیت پاسداری گفت: لباس پاسداری مقدس است و برای عروج در مسیر الهی می باشد، پیامبر فرمودند سه دسته از انسان ها بر فرشتگانش مباهات و افتخار می کند،این افراد دارای ارزش هایی هستند که بسیار ساده است، وقتی در بیابان ها و درتنهایی برای خدا با اخلاص تمام اذان و اقامه می گوید.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی جلساتی است که برگزار می شود. ایستادن در صف اول نماز ثواب بالایی دارد و منافق کسی است که دیرتر از همه به نمازمی ایستد و زودتر از همه نماز جماعت را ترک می کند،پژوهش را باید به سمتی برد که چه اتفاقی افتاده است که به دانسته هایمان توجه نداریم.
حجت الاسلام ادیانی با اشاره به بی توجهی به برخی از محرمات گفت: کدام پاسدار است که نداند غیبت و تهمت حرام و گناه است، با این که می دانیم اما بسیاری از اوقات توجه نمی کنند. کل کتاب صریح القلم بر اساس میل است و فرهنگ ها بر اساس میل و تمایلات متفاوت می شود، انسان باید هر میلی دارد تمایل الهی را که در شرع آمده توجه کند. انسان دوبال دارد که معرفت و انگیزه می باشد و تا نخواهیم اتفاقی در پیشرفت انسان الهی نمی افتد.
وی تاکید کرد: تربیت به معنای این است که روش گفتاری و رفتاری ما مطابق شرع باشد که یک امر درونی می باشد و انسان اگر بخواهد بسیار مفید خواهد بود و مقدمات مسیرالهی با خواستن امکان پذیراست.تربیت نفس و عقل با دل در چارچوب شرع می تواند به انسان کامل مد نظر جامعه برسد. قوای نفس را هم باید تربیت کرد و با آگاهی بخشی می توان به نقطه مطلوب رسید.
ادیانی در ادامه افزود: با رشد فضایل کمتر به نسخه پیچی نیاز است و بعضی از بیماری ها زمان دارد اگر دارویی نخوریم خوب می شود برخی به توبه نیاز است، انسان در همه زمینه ها به عمل گرایی نیاز دارد، تربیت اسلامی بهترین نسخه برای تکامل بشر در مسیر درست زندگی دنیوی واخروی بوده است.
وی تزکیه نفس را از دیگر اعمال تربیت دانست و گفت: یکی دیگر از روش ها، تزکیه نفس و جسم می باشد تا انسان بتواند خود را از هر ناپاکی مبری بداند و از دیگر روش های تربیت، مدیریت قوه خیال است، تا مدیریت ذهن به درستی انجام شود. الگوی زندگی باید اسلامی باشد و پژوهش در سپاه باید به سمت تربیت درست حرکت کند وهرچقدر در این مسیر درست کارشود مشکلات پیش رو کمتر است.
وی در پایان متذکر شد: نسخه های بومی برای تربیت و رفتار را در نظر بگیریم که در چهار چوب شرع باشد و عبودیت یکی از راه های تقویت قوای عقل نفس و دل است، که مهمترین آن تربیت نفس به سمت قوه خیال است.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها