خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد کشور شرایط لازم برای آزمون و خطا ندارد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ وضعیت عمومی که بر اقتصاد کشور حاکم است جایی برای آزمون و خطا نمی ماند بنابراین باید دقت زیادی در صرف هزینه ها داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۹۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، داوود محمدینماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:بر اساس قانون اساسی مجموعه مدیریت شهری و شهروندان در برابر هم تکالیفی برعهده دارند.
وی افزود:امروز تمام دنیا شهر را به عنوان یک موجود زنده که جسم و روح دارد، می شناسند که جسم آن پروژه های عمرانی و روح آن توجه به امور فرهنگی و هنری و رشد در این زمینه ها است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:در قبال اجرای پروژه های عمرانی باید به مسایل فرهنگی جامعه توجه داشته و ارتقای حقوق شهروندی را در اولویت قرار داد.
محمدی ادامه داد:شهرداری و شوراها در این زمینه تکالیف بسیار سنگینی برعهده دارند چون مسولیت برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان برعهده آنها است.
وی با تأکید بر تولید فکر و اندیشه برای تعیین راهبرد صحیح در مجموعه شهرداری عنوان کرد: تولید فکر صحیح بر مبنای قواعد اسلامی می تواند تحول آفرین باشد و فضاهای مثبتی را در جامعه ایجاد کند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با توجه به این مهم مسولان برنامه ریزی ما باید در این زمینه کوشا بوده و اهتمام ویژه داشته باشند.
محمدی با بیان لزوم اهمیت آینده پژوهی و آینده نگری در تدوین برنامه ها گفت:
الان برخی برنامه در حال اجراست که حتی دو سال آینده هم در نظر گرفته نشده است در حالی که برای اجرای هر برنامه باید ۵۰سال آینده مدنظر قرار گیرد.
وی بیان کرد:روزآمدی و مجهز بودن به علم روز در مدیریت شهری باید در اولویت قرار گیرد تا از گردونه پیشرفت عقب نمانیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود:همه مدیران باید مجهز به این فن باشند و در روایات تأکید زیادی نسبت به این امر مهم شده است که ابزار آن بحث بودجه و اعتبارات است.
محمدی اضافه کرد:شهرداری ها خودکفا هستند اما همان مقدار بودجه ای که دولت باید به آنها تزریق کند با مشکل روبرو است.
وی ادامه داد:تولید و خلق منابع پایدار و جدید هم باید مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد تا با استفاده از آن کارها را پیش ببرند و با توجه به اینکه منابع محدود است باید اولویت بندی دقیقی در این زمینه وجود داشته باشد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۷هزار و ۱۰۰پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برخی از آنها ۳درصد پیشرفت دارد.
محمدی با بیان اینکه اولویت سنجی ها در جلوگیری از هدر رفت منابع بسیار ضروری است، اظهار داشت:استفاده بهینه از منابع موجود اعم از منابع انسانی و مالی خوبی داریم که باید بیشترین و بهترین استفاده را از آن ها داشته باشیم.
وی گفت:امروز در جایگاهی نیستیم که بخواهیم دچار آزمون و خطا شویم بنابراین به لحاظ وضعیت عمومی که بر اقتصاد کشور حاکم است باید دقت زیادی در صرف هزینه ها داشته باشیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:اقتصاد مقاومتی را نباید به عنوان یک پروژه روتین تلفی کنیم بلکه باید به صورت یک پروژه ویژه دیده شود.
محمدی افزود:آینده وضعیت ترافیکی شهر را باید روشن کرد و در این زمیه باید توجه ویژه ای به قطار درون شهری شود.
وی ادامه داد:به بافت فرسوده شهری باید توجه جدی داشته باشیم تا در حوادث غیرمترقبه تلفات کاهش یابد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:روی گسل و خطوط زلزله خیز قرار داریم بنابراین بافت فرسوده شهری باید جزو اولویت های جدی شورای شهر بوده و توزیع عادلانه امکانات باید جزو اولویت ها باشد
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار