خبرهای داغ:
جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به اینکه در روایات اسلامی معرفت و شناخت نخستین پایه دین عنوان شده است گفت: همه محققان و پژوهشگران باید در راه کسب معرفت الهی تلاش کنند و در این راه نباید لحظه متوقف شوند.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۹۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی‌مهر صبح امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: صیانت از حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های علمی و دینی باید مورد توجه طلاب و دانش پژوهان علوم دینی قرار گیرد.

وی در ادامه به زیاده‌خواهی های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی ضمن اشغال سرزمین‌های اسلامی، به دنبال تحکیم بنیه حکومتی خود بوده و  قصد دارد با مطرح سازی موضوع پایتخت قدس، به ماهیت وجودی خود مشروعیت ببخشد.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت توسعه فضا و نگاه پژوهشی در جامعه‌المصطفی ادامه داد: در بعد پژوهش و تحقیق باید به بایسته‌‌های ضروری و نیازهای جدید توجه کرد و ضمن ارتقاء ابعاد مختلف موضوعات پژوهشی زمینه‌ها، راهکارها و شیوه‌های پژوهشی مورد توجه محققان و مسؤولان قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از فعالان و مروجان عرصه پژوهش در جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: فضای جامعه‌ المصطفی،‌ فضایی پژوهشی، علمی و تحقیقی است و این مسئله در رشد علمی این نهاد تاثیرات زیادی داشته است.

مهدوی‌مهر با اشاره به این که پژوهش رکن اصلی حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود، اظهار کرد: هیچ عنوانی در حوزه‌های علمیه وجود ندارد، که نگاه پژوهشی در آن لحاظ نشده باشد و این بیانگر اهمیت پژوهش است.

وی با بیان اینکه تلاش برای ارتقا روزافزون دانش‌های دینی از بالاترین مقامات و درجات علمی است افزود: حتی کسانی که در بالاترین مرتبه تحقیق قرار دارند، نمی‌توانند حق خداوند سبحان را ادا کنند و هیچ گاه موجود محدود نمی‌تواند به کنه ذات اقدس الهی پی‌ببرد.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با اشاره به اینکه در روایات اسلامی معرفت و شناخت نخستین پایه دین عنوان شده است گفت: همه محققان و پژوهشگران باید در راه کسب معرفت الهی تلاش کنند و در این راه نباید لحظه متوقف شوند.

وی به برخی از شاخه‌های مختلف پژوهش اشاره کرد و گفت: در مراکز پژوهشی جامعه المصطفی، پژ‌وهش‌های جمعی در کنار پژوهش‌های فردی مهم شمرده می‌شود و این از ویژگی‌های است که جامعه‌المصطفی را از بسیاری از مراکز علمی دیگر متمایز می‌کند.

مهدوی‌مهر با بیان اینکه در جامعه المصطفی باید بعد علمی حوزه‌ای دانشگاهی ارتقا پیدا کند تصریح کرد: باید بعد بین‌المللی، مذهبی و زبانی در حوزه‌های مختلف پژوهشی جامعه المصطفی ارتقا پیدا کند و این مهم نیازمند پژوهش‌های جمعی و برنامه‌ریزی‌های تشکیلاتی است.

وی به ظرفیت‌های بالفعل جامعه المصطفی اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های جامعه المصطفی موهبتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و ما باید از این فرصت و ظرفیت بیشترین استفاده ممکن را داشته باشیم.

جانشین ریاست جامعه المصطفی اظهار کرد: جامعه المصطفی باید ضمن اهتمام به فعالیت‌های پژوهشی،  دانش‌های جمعی را در قالب‌های مختلف به جهانیان عرضه کند؛ جامعه المصطفی هیچ محدودیتی در حوزه‌های پژوهشی ندارد و باید با استفاده از مبانی دینی، ضمن توجه به گستره جهانی، موضوعات مختلف را به صورت نظام‌مند و کاربردی عرضه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها