خبرهای داغ:
مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه پژوهش‌ها باید پر محتوا و مفید باشد، گفت: باید تلاش کنیم اندک بودجه‌ای که برای فعالیت‌های پژوهشی هزینه می‌شود موازی نبوده و پژوهش‌های تکراری انجام ندهیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۹۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در همایش اخلاق پژوهشی که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی مراکز علمی است، اظهار کرد: فارغ التحصیلانمراکز علمی انگیزه بسیار زیادی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی دارند که همه ما وظیفه داریم این انگیزه را به فعالیت‌های پژوهشی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه شیعه پرچمدار تحقیق و پژوهش در تمام مذاهب اسلامی است، عنوان کرد: دریای گسترده معانی و معارف اسلامی به دست مسلمانان رسیده است ولی متاسفانه بسیاری آن‌ها پژوهش نشده و مباحث علمی آن همچنان کشف نشده است که طلاب باید به پژوهش در این عرصه اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به پژوهش تاکید بسیاری دارند، مطرح کرد: میزان پژوهشی که امروزه در حوزه علمیه انجام می‌شود بسیار بیشتر از گذشته است و در برخی از انتشاراتی‎‌ها هر روز یک کتاب از پژوهش‌های طلاب و اساتید منتشر می‌شود ولی برای اینکه به نتایج مطلوب دست‌یابیم نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت پژوهش را نباید با زمان قبل انقلاب مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: امروزه در یک مسابقه به شدت نفس‌گیر و سخت قرار گرفتیم و دشمنان ما تمامی تلاش خود را می‌کنند تا اسلام و تشیع را نابود کنند و حرکت پژوهشی که در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود بسیار کند و نگران کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها باید پر محتوا و مفید باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم اندک بودجه‌ای که برای فعالیت‌های پژوهشی هزینه می‌شود موازی نبوده و پژوهش‌های تکراری انجام ندهیم.

وی از برگزاری دوره تربیت محقق با شرکت بیش از 200 نفر از طلاب یاد کرد و گفت: در جامعه الزهرا(س) باید ضعف‌های خود را شناسایی کرده و آسیب‌های خود را برطرف کنیم که یکی از بزرگترین ضعف‌های این حوزه فعالیت‌های پژوهشی است که شرایط مطلوبی نداشته و به میزان مناسبی انجام نمی‌شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه گروه‌های علمی جامعه الزهرا(س) به برگزاری جلسات مشترک علمی پژوهشی موظف شدند، یادآور شد: در جامعه الزهرا(س) باید به تعداد گروه های علمی مجله پژوهشی داشته باشیم که هر روز به چاپ برسند و طلاب بتوانند دست به قلم شده و حاصل پژوهش‌های خود را در قالب این مجلات در اختیار مردم قرار دهند.

ارسال نظرات