نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:
امام خمینی(ره) بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکیدات فراوانی داشتند، باید حوزه و دانشگاه وحدت و پیوند ناگسستنی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۱۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه گفت: عدالت واژه‌ای است، که مورد تاکید خداوند متعال، انبیای الهی و ائمه اطهار بوده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) افزود: ایشان تلاش کردند، که عدالت به خوبی در جامعه جاری و ساری شود.

وی با اشاره به سخنان به سالروز شهادت شهید مفتح اظهار داشت: این شهید والامقام در راستای وحدت حوزه و دانشگاه اقدامات بسیار خوبی انجام داد و گام‌های موثری برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی از توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توطئه علیه حوزه و دانشگاه و جدا کردن این دو از هم بود، افزود: اختلاف انداختن بین حوزه و دانشگاه از جمله توطئه‌هایی بود که در راستای جدا کردن علم و دین انجام می‌شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکیدات فراوانی داشتند، تصریح کرد: باید حوزه و دانشگاه وحدت و پیوند ناگسستنی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره با سالروز 27 آذر سالروز مبارزه با خشونت گفت: عامل اصلی خشونت در جهان صاحبان زر و زور یعنی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و صاحبان تزویر به اصطلاح خادمان حرمین شریفین هستند.

امام جمعه زنجان در ادامه به سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه روباه پیر انگلیس اشاره کرد و با بیان مظلوم‌نمایی وزیر استعمارگر پیر انگلیس گفت: وی تلاش داشت با این گونه حرکات در راستای آزادی دو جاسوس زندانی در ایران تلاش کند که با پاسخ مناسب مسؤولان کشورمان روبرو شدند.

آیت‌الله خاتمی به 27 مورد جنایت انگلیس علیه کشورمان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: جدا کردن افغانستان و بحرین، دخالت در نهضت مشروطه و اعدام شیخ فضل الله نوری، غارت نفت ایران، کودتای رضا خان، کوتای 28 مرداد و سرکوب ملت ایران در دوران انقلاب از جمله جنایات انگلیس علیه ملت ایران است.

وی در ادامه حمایت از رژیم صدام به همراهی آمریکا، حمایت از منافقین در جنایت علیه ملت ایران، کمک و پناه دادن به سلمان رشدی ملعون در نوشتن، چاپ و انتشار کتاب آیات شیطانی و زمینه چینی برای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از دیگر جنایات انگلیس علیه کشورمان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در کشورمان به نقش موثر انگلیس در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: سفارت این کشور در زمان فتنه 88 از جمله سفارت‌های فعال علیه نظام و انقلاب بود که حتی چندین نفر از عوامل این سفارت دستگیر و به اقدامات خود اعتراف کردند.

 

وی به اقدام ننگین رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب اتحاد بیش از پیش کشورهای اسلامی و مسلمان در مقابل این اقدام شده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بیش از 20 سال بود که تصمیم به انتقال سفارت آمریکا و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط سردمداران آمریکا گرفته شده بود ولی هیچ کدام از رؤسای جمهور سابق این اقدام را عملی نکردند، اظهار داشت: این اقدام دو فایده مهم داشت که وحدت مسلمین و تنها ماندن و منزوی شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی از برکات آن است.

وی با اشاره به ارائه مصوبه بودجه سال 1397 و استان زنجان به مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد بودجه باید صاحب‌نظران اقتصادی، اساتید دانشگاه و نمایندگان و عالمانه نقد و نظر دهند و دو اصل باید در زمینه بودجه مورد نظر قرار بگیرد که توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال باید مورد توجه باشد.

ارسال نظرات