خبرهای داغ:
تحلیلی بر گرانی بنزین:

بنزین 2000برابرشد/ شغلی ایجاد نشد

بنزین بیش از50 درصد گران شده و 1500 تومان در جایگاه ها به فروش خواهد رسید،این اقدام دولت درحالی صورت می گیرد که همزمان قطع یارانه 30 میلیون نفر را طبق بودجه 97 کلید زده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۱۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مصرف بنزین در ایران روزانه به 80 میلیون لیتر می رسد که با افزایش قیمت ماهانه 1200 میلیارد تومان نقدینگی ازجیب خانوارهای ایرانی خارج می شود امادولت درآمدی برابر با 14000میلیارد تومان فقط از طریق بنزین کسب خواهد کرد.
حرکت غول خفته تورم که در انقلاب اسلامی به عنوان یک معضل لاینحل باقی مانده است به دنبال گرانی بنزین کلید خواهد خورد وشدیدترین فشار اقتصادی را پس از جنگ جهانی به مردم تحمیل خواهد کرد. گرانی کرایه ها، حمل و نقل زمینه ساز ایجاد بازارمکاره برای کاسبان خاص خواهد بود که هیچ غمی در دنیا ندارند جز سر کیسه کردن مردم مظلوم ندارند !!
گرانی گازوئیل و دو برابر شدن هزینه سوخت متعاقب آن افزایش قیمت تمام شده کالا ها بلایی است که بر سر مردم فقیر خواهد آمد و گران ترین دولت تاریخ ایران با آمارهای خنده دار و سکوت مجلس شورای اسلامی آن را توجیه خواهد کرد.
مردم جان می دهند تا انقلاب بماند اما با فشار اقتصادی ناشی از مدیریت غلط به اندازه ای به زحمت می افتند که خدا می داند چقدر مردان و زنان این مملکت شرمنده لقمه نانی برای فرزندان خود شدند اما کسی صدایشان را نشنید.
درآمدهایی که دولت را فربه و سیری ناپذیر کرده باعث فاجعه اقتصادی شده که مسئولین باید فکری به حال آنان بکنند، درچهل سال انقلاب ثابت شده که مردم نگهبان انقلاب بودند اما مسئولین مردمداری را نتوانستند به نحو احسن انجام دهند.
وقتی سخنگوی دولت اعلام می کند که با گران کردن بنزین می خواهیم برای افراد بیکار شغل ایجاد کنیم این به معنای نادیده گرفتن دانایی مردم بوده که عذر بدتر از گناه را برای انجام اعمال نسنجیده اقتصادی به کارمی برند.
آقای سخنگو اگر می خواستید شغل را با گران کردن بنزین ایجاد کنید تا کنون این کار را انجام داده بودید و بنزین را 5 ریال تحویل گرفتید و حالا 2000برابر شده است اما باز هم بیکاری موج می زند، قیمت آب هم برای هر خانوار از 15 ریال تحویل گرفتید و امروز بیش از یک میلیون ریال رسانده اید اما بازهم بیکاری موج می زند.
از وظایف حاکم اسلامی این است که همانند طبقات پایین جامعه زندگی کنند تا درد مردم را بهتر بفهمند اما دولت تدبیر و امید با وزرای سرمایه دارش نمی تواند این خواسته اسلامی را اجرا کند زیرا به صراحت اعلام می کنند که ما قیم مردم نیستیم و بار تعهد را ازدوش خود برداشته که حسابرسی و حسابکشی هم در کار نیست.
یکی از نزدیکان دولت اعلام می کند که قیمت بنزین در ایران ارزان تر از افغانستان است پس این دلیل محکمی برای گران کردن بنزین است.
وقتی قدرت استدلال برخی را اینگونه می بینیم بسیار نگران می شویم، مگر ایران 18 درصد منابع نفت و گاز دنیا را ندارد؟ چرا باید همانند افغانستان اداره شود که در فتنه 88 هم لویی جرگه افغانستان الگوی آقایان شده بود.
آقایان چرا اعلام نمی کنند در تاجیکستان آب مجانی و رایگان بوده و در ترکمنستان به دلیل داشتن گاز فراوان استفاده از این منبع خدادای رایگان بوده و دولت هیچ پولی از مردم دریافت نمی کند، چرا در خصوص گاز و آب با تاجیکستان و ترکمنستان مقایسه نمی کنند؟ اگر دلیل این باشد که چون در ایران کمبود آب داریم باید پول گرفته شود پس به دلیل دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز باید از مردم در حوزه انرژی پولی از مردم گرفته نشود.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها