مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش تولید با کم‌ترین میزان مصرف آب از اولویت های اصلی حوزه زراعت استان

افزایش تولید در واحد سطح با کم ترین میزان مصرف آب را از اولویت های اصلی حوزه زراعت استان زنجان می باشد.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۸۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عمده محصولات زراعی استان زنجان به ترتیب از بیش ترین سطح زیر کشت، گندم، یونجه، جو، حبوبات، سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی را شامل می شود.

حسین عامری سطح کل محصولات زراعی استان زنجان طی سال زراعی گذشته را حدود 445 هزار هکتار اعلام و تصریح کرد: امسال میزان محصولات برداشت شده از این سطح در مجموع بالغ بر یک میلیون و 900 هزار تن برآورد شده است.

وی عنوان کرد: حدود 330 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی طی سال زراعی گذشته در استان زنجان دیم و 115 هزار هکتار مابقی نیز مربوط به اراضی آبی استان بوده است.

عامری ارتقای بهره وری و یا به عبارتی افزایش تولید در واحد سطح با کم ترین میزان مصرف آب را از اولویت های اصلی حوزه زراعت استان زنجان برشمرد و افزود: در این راستا در روند تولید انواع محصولات زراعی استفاده از بذور با عملکرد بالا و نیاز آبی پایین به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر رقم «شهریار» به دلیل نیاز آبی بالا به طور کامل از چرخه کشت گندم در استان حذف شده و رقم «پیشگام» جایگزین آن شده است.

وی بیان داشت: در راستای مدیریت مصرف آب علاوه بر بهره گیری از ارقام با نیاز آبی پایین و مقاوم به خشکی، تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تیپ بویژه مزارع سبزی و صیفی و حبوبات نیز به صورت جدی در استان زنجان دنبال می شود.

عامری با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای اجرای آبیاری تیپ در اراضی زراعی استان زنجان تصریح کرد: در این راستا از برنامه سالانه تعیین شده برای استان جلوتر هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار