بازاریان به‌ عنوان افراد ذی‌ نفع، باید در مرمت و اجرای طرح بهسازی بازار زنجان با دستگاه ‌های دولتی و خدمات‌ رسان، همکاری و مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۱۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در کارگروه تخصصی بازار تاریخی زنجان، با اشاره به اینکه مسئولین نباید به بازار تنها به ‌عنوان یک محل کسب و کار بنگرند، گفت: بازار باید یک مکان تاریخی و فرهنگی فاخر شهر زنجان که از گذشتگان به ارث رسیده است، قلمداد شود؛ به گونه ای که باید طوری برنامه ‌ریزی شود تا ضمن حفظ این مکان برای نسل‌ های آتی به ‌عنوان اثری ماندگار، مورد استقبال و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

اسداله درویش ‌امیری افزود: به نظر می رسد با گذشت زمان، بخش هایی از مجموعه فرهنگی و تاریخی بازار در حال تخریب است که نباید بی ‌توجه از کنار این تخریب گذشت، بلکه باید در راستای مرمت و بهسازی آن، تلاش و برنامه ریزی های مناسبی از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اگر دستگاه ‌های اجرایی خدمات ‌رسان مانند اداره آب و فاضلاب شهری، شرکت توزیع نیروی برق و اداره گاز با نگاه کسب سود در قبال ارائه خدمات وارد عرصه بازسازی بازار شوند، مرمت و بهسازی بازار به سرانجام نخواهد رسید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرایط ظاهری فعلی بازار، در شان شهر زنجان و بهره ‌برداران و کسبه بازار نیست، تصریح کرد: آراستگی ظاهری، نحوه اجرای فنی و صحیح تاسیسات مورد نیاز و خروج از بی ‌انضباطی و هرج و مرج از جهات مختلف به سود بازاریان و در راستای رفاه این افراد خواهد بود.

اسداله درویش ‌امیری افزود: باید شبکه‌ های توزیع برق و مخابرات همراه با سایر تاسیسات ساماندهی شود و مسئولین مربوطه با مشاهده و الگوبرداری از نحوه اجرای تاسیسات بازارهای تاریخی سایر استان ‌ها که اخیراً توسط دولت و با مشارکت بازاریان صورت گرفته است، بهسازی بازار زنجان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه ‌های عضو کارگروه، باید به اندازه توان خود سهمی در مرمت بازار داشته باشند، اظهار داشت: بازاریان به‌ عنوان افراد ذی‌ نفع، باید در مرمت و اجرای طرح بهسازی بازار زنجان با دستگاه ‌های دولتی و خدمات‌ رسان، همکاری و مشارکت داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئول و متولی کنترل، نظارت، حفظ، مرمت و نگهداری بناهای تاریخی به‌ ویژه بازار است، گفت: با توجه به اینکه انتظار از دستگاه اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بالاتر از سایر دستگاه‌ هاست، لذا میراث فرهنگی باید طرح نهایی مرمت و بهسازی بازار را با کمک مشاور طرح، جهت تایید نهایی در جلسه بعدی کارگروه، ارائه نماید.

 

 

 

ارسال نظرات