خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جلسه بررسی موانع و مشکلات موجود در مراکز اقامتی با مدیران مراکز اقامتی مرکز ماده 16 با اشاره به ناکافی بودن امکانات در مراکز نگهداری معتادان گفت: ایجاد اشتغال آسان و پایدار در مراکز اقامتی و کمپ ها همزمان با درمان و نگهداری معتادان، در تسریع روند درمان و بازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه نقش بسزائی دارد.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۴۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی بر ایجاد اشتغال و مهارت آموزی معتادان تاکید و اظهار کرد:‌ اعتیاد یک نوع بیماری و نجات یک نفر از این بیماری نجات یک خانواده و جامعه است.
وی با اعلام اینکه تمام کمپ های نگهداری و درمان اعتیاد استان دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی هستند، افزود: این مراکز امکانات کافی ندارند و باید نسبت به رفع نواقص آنها اقدام شود.
نصرتی ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مسئولیت نظارت عالی را در این خصوص بر عهده دارد و در این راستا بر ساماندهی و بالا بردن کیفیت خدمات توجه ویژه ای باید کرد.
مشاور عالی و امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان شرقی افزود: اکثر خانواده های معتادان از نظر معیشتی در شرایط نامناسبی قرار دارند و قادر به تامین هزینه های نگهداری و درمان نیستند بنابراین مسئولان مراکز درمانی بخصوص مراکز میان مدت باید از ظرفیت خیران استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد رویه یکسان در برنامه های درمانی، مشاوره ای و بهداشتی در کلیه مراکز اقامتی امری ضروری است، گفت:‌ تعرفه های مراکز اقامتی از قوانین ثابتی تبعیت نموده و ضروری است مسئولان بهزیستی بر آنها نظارت مستمر داشته باشند.
نصرتی وجود تشکل استانی در خصوص مراکز اقامتی را ظرفیتی ارزشمند در راستای ساماندهی و استاندارد سازی آنها دانست و بر لزوم حمایت از آنها اشاره نمود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از دلایل ابتلا به مواد مخدر بیکاری است، اظهار کرد: بیشتر رهجویان پس از گذراندن مراحل ترک اعتیاد از سوی جامعه پذیرش نمی شوند که این امر موجب بازگشت دوباره آنان به مواد مخدر می شود.
نصرتی ادامه داد: لذا یکی از آیتم های موفقیت در مراکز اقامتی حرفه آموزی و ایجاد اشتغال آسان و پایدار برای بهبود یافتگان خواهد بود.

ارسال نظرات