رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: ملتی که توانسته است اینطور با عظمت در حوزه دفاع ظاهر شود یقینا با پیشبرد تفکر بسیجی در حوزه‌های اقتصادی، دانشی، علمی و کاربردی نیز می‌تواند موفقیت‌ و دستاوردهای بی بدیلی بیافریند.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۵۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ در سفر استانی ریاست و هیئت همراه سازمان بسیج اساتید به استان قزوین، گردهمایی بزرگ کانون های بسیج اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های قزوین، زنجان و البرز در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، برگزار شد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست امروز خود با تاکید بر مسئله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که اساتید بسیجی همواره نقش مهمی را در وحدت بین دانشگاه و دین برعهده داشته‌اند.

دکتر زارعی با اشاره به حماسه ۹دی تصریح کرد: روز ۹ دی، روز پیشی گرفتن توده مردم و "جریان امام-امت" بر خواص بود؛ که توانست پیروزی و موفقیتی بزرگ و تاریخی را به ارمغان بیاورد.

وی با تأکید بر این امر چنین ادامه داد: امروز با اتحاد نیروهای حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون و الگوپذیری از تجربه ایران و تجربه انقلابی که به فراسوی مرزهای منطقه و جهان صادرشده است، جریان محور مقاومت توانست جریان تکفیری استکباری داعش را که کلیه مستکبرین عالم و در راسشان آمریکای جنایتکار پشتیبان آن بود را مهار نمایند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: امروز شرایط منطقه حاکی از آن است که تاریخ مصرف تمام گزینه‌های دشمن گذشته و دیگر گزینه‌ای را ندارد و امروز ابتکار عمل در دست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر زارعی با اشاره به توان نظامی ایران در منطقه و ساخت موشک‌هایی با کمترین درصد خطا در نشانه گیری و اصابت به هدف، عنوان کرد: ملتی که توانسته است اینطور با عظمت در حوزه دفاع ظاهر شود یقینا با پیشبرد تفکر بسیجی در حوزه‌های اقتصادی، دانشی، علمی و کاربردی نیز می‌تواند موفقیت‌ و دستاوردهای بی بدیلی بیافریند.

وی  ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که طی چهاردهه اخیر در کشور صورت گرفته، گفت: ما باید تفکر بسیجی و جان‌فشانی‌های تهرانی‌مقدم‌ها و کارهای شبانه‌روزی قاسم سلیمانی ها را در جامعه و به ویژه در حوزه سیاست رواج داده و در این وادی بسیج اساتید باید از مهارت‌ها و اموزه‌های بزرگانی چون ایت‌الله سیستانی‌ ها، دکترچمران ها، امام موسی‌صدرها و شیخ زکزاکی ها در سیاست ورزی و روش و بینش خود بهره برد و آنها را راهنمای عمل خویش قرار دهد و چه دقیق است اگر بگوییم همه این مهارت ها و آموزه ها امروز در فقیه حکیم ما حضرت آیت الله امام خامنه ای جمع و متجلّی است. 

رئیس بسیج اساتید کشور در ادامه تأکید کرد: کشور به کسب و کار نیازمند است که با به‌کارگیری توان اساتید نخبه و بسیجی این امکان رونق و فعال شدن این بخش وجود دارد و ما در بسیج اساتید باید حوزه‌های مختلف دانش را به خدمت مردم در بیاوریم.

دکتر زارعی رابطه بسیج اساتید با مشکلات مردم را رابطه‌ای تنگاتنگ دانسته و گفت: بسیج اساتید مجموعه‌ای از اساتید در حوزه‌های مختلف دانشی است که قرار است به کمک مسئولان کشور و بخش ها شتافته و با تمرکز بر محورهای توسعه هر استان و مزیت های نسبی هر اقلیم، اثربخشی در طرح ها و راهبردها را تا برطرف کردن مشکلات مردم مطمح نظر داشته باشد.

وی ضمن اشاره به بیانات ده سال پیش مقام معظم رهبری توضیح داد: برخی مسئولین از نبود بودجه و سرمایه برای عملیاتی کردن ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به محصول سخن به میان می‌آورند ولی باید دانست که با همکاری بسیج اساتید در حوزه‌های مرتبط و حمایت از ایده‌ها باید توجه داشت که این کار شدنی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با طرح این نکته که تبدیل شدن بسیج اساتید به عنوان حاشیه یا فوق‌برنامه‌ها در دانشگاه‌ها اشکالی بزرگ، تصریح کرد: اساتید در دانشگاه‌ها از سرمایه‌های یک استان و کشور به شمار آمده و صاحب ایده و طرح‌هایی نوین هستند و باید حرمت و تخصصشان در زمینه‌های مختلف حفظ شده و به ارزش کارشان توجه شود.

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از سیاست‌زدگی و سیاست‌زدایی اشاره کرده و افزود: ما باید به دور از سیاست‌زدگی و سیاست‌زدایی نگاهی متوازن به تمامی حوزه‌ها داشته و میزان مشارکت مردم را در سرمایه جهانی مشخص و نگاهی کامل  و جامع به مشکلات مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه گفت: بسیج اساتید باید هوشمندانه و تخصصی وارد عمل شده و با روش‌شناسی علمی و ساماندهی سازمان کاری مناسب و جدید در جهت رفع مشکلات مردم و کشور برآید.

دکتر زارعی با تأکید بر ظرفیت های اقلیمی استان قزوین، اذعان کرد: صنعت، کشاورزی و توریسم از محورهای های اصلی و مزیت‌های نسبی استان قزوین است که باید بدان توجه شود و در رأس برنامه های بسیج اساتید این استان قرار گیرد.

وی از اهمیت ساخت اندیشکده‌ای راهبردی برای رفع مشکلات خبر داد و گفت: این اندیشکده به ترمیم شکاف عمل و نظر کمک کرده و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشته‌اند، طرح‌های خوب پیش می روند و حمایت می‌شوند به شرط انکه ما دیوارکشی‌های ناحق را از میان برداریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه های شهر تهران و اندیشکده های راهبردی ذیل آنها باید در راس همه اندیشکده‌های کشور و به صورت موضوع محور و با اقتضائات مسائل ملّی عمل کنند و اندیشکده‌های استانی نیز بایستی به صورت اقلیم محور و مطابق با مزیت‌های استان حرکت نمایند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به سخنی از امام(ره) که "حق‌تعالی خود کارگر بود" گفت: خداوند خود کارگر بودند و اگر این‌چنین نبود بندگان پراکنده می‌شدند؛ لذا لازم است مسئولین نیز برای پیشبرد طرح‌ها و برطرف کردن نیاز و مشکلات مردم خود را کارگر مردم بدانند.

دکتر زارعی در خاتمه تأکید کرد: بسیج اساتید باید در کنار مسئولان دولت، استانداران و فرمانداران در راستای کمک به رفع مشکلات مردم و جامعه گام بردارند.

ارسال نظرات