دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در تربت حیدریه خبر داد؛
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۹۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شده که ۸۰ درصد آن مربوط به کشفیات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۷۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد ابراهیم افشاری عصر امروز در جلسه مشترک کمیسیون برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی و تربت حیدریه اظهار داشت: در هشت ماه نخست امسال یک هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از این میزان مربوط به کشفیات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۱۳ ٫ ۸ درصد گمرکات، ۴ ٫ ۳ درصد اداره صنعت، معدن و تجارت و مابقی مربوط به مرزبانی بوده است.

افشاری گفت: بر این اساس بیشترین میزان کشفیات کالای قاچاق شامل پارچه، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، طلا و نقره جات، لوازم خانگی، دارو، اسباب بازی و سیگار بوده است.

وی در بخش دیگری به افزایش درآمد‌های گمرکی پارسال نسبت به سال ۹۲ اشاره و اظهار کرد: این درآمد از ۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۲ به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ افزایش یافت.

وی گفت: اهمیت موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم برغم کاهش ۴۰ درصدی واردات کشور از ۶۳ میلیارد دلار در سال ۹۲ به کمتر از ۴۴ میلیارد دلار در سال ۹۵ رسید و کاهش میانگین موثر تعرفه از حدود ۲۶ درصد در سال ۹۲ به ۱۹/۲ درصد در سال ۹۵ رسید.

افشاری با بیان اینکه همچنین بین سال‌های یاد شده شاهد کاهش روزانه بیش از ۷۰ میلیون لیتر توزیع و مصرف پنج فرآورده نفتی یارانه‌ای (نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، بنزین و گاز مایع) در کشور هستیم، افزود: بر این اساس متوسط مصرف روزانه ۲۴۷ میلیون لیتر در سال ۹۲ به میانگین مصرف روزانه ۱۷۶ میلیون لیتر در سال ۹۵ رسید.

وی در خصوص شاخص قرار دادن سال‌های ۹۲ تا ۹۵ گفت: در سال ۸۲ مقام معظم رهبری دستور تشکیل ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز را صادر کردند که در آن سال حجم قاچاق کالا در کشور تنها ۲ ٫ ۵ میلیارد ریال برآورد شده بود.

افشاری افزود:، اما متاسفانه از آن سال تا سال ۹۲ حجم قاجاق کالا در کشور روند افزایشی یافت به شکلی که در این سال حجم قاچاق کالا در کشور به ۲۵ میلیارد دلار رسید، اما تدابیر دولت تدبیر و امید موجب کاهش میزان قاچاق کالا و ارز در کشور شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها