یک فعال بسیجی در عرصه طلا در گفتگو با بسیج:

آمارهای رسمی دقیق در مورد تولید، تقاضا و مصرف طلا در کشورمان وجود ندارد

رضا زمردکاربا بیان اینکه در مورد میزان دقیق تولید، تقاضا و مصرف طلا در کشورمان آمارهای رسمی وجود ندارد افزود: آمارهای پراکنده و فاقد بررسی کارشناسی شده نمی تواند در صنعت طلای کشورمان موثر واقع شود.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۱۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴

رضا زمردکار یک فعال بسیجی در عرصه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در شرایطی که صنعت طلا و جواهر ایران از پیشینه ای چندین هزار ساله برخوردار است متاسفانه در تولید طلا و جواهر سهم کشورمان به یک درصد بازار جهان هم نمی رسد و جایگاهی در میان دیگر دیگر کشورهای جهان ندارد. این در حالی است که وضعیت معادن طلای ایران در خور توجه است.

وی با بیان اینکه در مورد میزان دقیق تولید، تقاضا و مصرف طلا در کشورمان آمارهای رسمی وجود ندارد افزود: آمارهای پراکنده و فاقد بررسی کارشناسی شده نمی تواند در صنعت طلای کشورمان موثر واقع شود.

زمردکار خاطر نشان کرد: صنعت طلا آن چنان که باید به جایگاه اصلی خود نرسیده و سهم ایران از تولید و صادرات جهانی این محصول ناچیز است.

این فعال اقتصادی در پایان افزود: با توجه به اینکه صنعت و بازار طلا و جواهر از اهمیت بسیار فراوان در معادلات اقتصادی و تجاری برخوردار است و گردش مالی بالایی برخوردار است صنعت طلا در کشورمان نقش پررنگی در تجارت جها نی نداشته است.

ارسال نظرات