خبرهای داغ:
عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی:

ترویج روحیه جهادی میان مسؤولان لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی ترویج روحیه جهادی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه مسؤولان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در راستای رسیدن به تحولات اقتصادی نیازمند روحیه جهادی هستیم؛ دشمنان با فعالیت‌های ضدفرهنگی و فکری خود ریشه فرهنگ «ما می‌توانیم» را هدف گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۳۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اکبر ابدالی محمدی ظهر امروز در همایش فعالان سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی افراد بسیاری تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های فراوان اما همچنان در برخی از عرصه‌ها همانند عرصه اقتصادی نتوانسته به جایگاه مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه باید در عرصه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکیدات بسیاری داشته و به صورت مستمر در این حوزه برای مسؤولان دستورات لازم را ارائه کردند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی از نبود نقدینگی، وضعیت نامناسب بازار خرید و مشکلات بانکی به عنوان معضلات اصلی فعالیت اقتصادی در ایران نام برد و گفت: دولت باید بازار خارجی را در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهد تا بتوانیم در حوزه اقتصاد خارجی به دستاوردهای مطلوب‌تری برسیم.

وی با اشاره به اینکه بازارهای داخلی نیز در اختیار واحدهای تولیدی نیست، عنوان کرد: برخی فروش محصولات خارجی را تقویت بازار داخلی می‌دانند در حالی که با تفکر این افراد اجناس بسیاری از کارخانه‌ها به فروش نرسیده و این مجموعه‌ها تعطیل شده و در نتیجه کارگران نیز بیکار شدند.

ابدالی محمدی ترویج روحیه جهادی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه مسؤولان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در راستای رسیدن به تحولات اقتصادی نیازمند روحیه جهادی هستیم؛ دشمنان با فعالیت‌های ضدفرهنگی و فکری خود ریشه فرهنگ «ما می‌توانیم» را هدف گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی در برخی از موارد از کالاهای خارجی نیز کیفیت بیشتری دارند، عنوان کرد: همانطور که در عرصه نظام و موشکی با تکیه بر ظرفیت های داخلی و نیروهای جوان توانسته‌ایم به دستاوردهای قابل توجهی برسیم در عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم تحقق اهداف مورد نظر را رقم بزنیم.

ابدالی محمدی خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان ارشد کشور به گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند در حالی که در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند گفتمان‌سازی و در مرحله دیگر تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم برای این واحدها بازار مورد نیاز را تامین کنیم این واحدها نیز توانمندتر و در نتیجه بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال کشور را رفع می‌کنند.

این استاد برجسته دانشگاه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را نیازمند مطالبه‌گری مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه و حوزه دانست و اظهار کرد: باید در راستای کاهش قیمت تمام شده کالا برنامه‌های لازم را دنبال کنیم تا بتوانیم فروش کالای ایرانی را رونق بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مسؤولان باید با ارائه تسهیلات لازم از تولیدکنندگان حمایت کنند، مطرح کرد: امیدواریم در نظام اسلامی نیز بتوانیم با توجه به فرامین رهبر انقلاب اسلامی به شیوه درست در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداریم تا در عرصه اقتصادی بدون تکیه بر دشمن به نتایج مورد نظر برسیم.

ابدالی محمدی پرداختن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اولویت‌دارترین برنامه کشور دانست و گفت: در راستای تحقق این سیاست‌ها باید به صورت جامع از ظرفیت مجموعه‌های مختلف فرهنگی و مردمی استفاده کنیم.

ارسال نظرات