خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در شیراز:
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت طب اسلامی برای سلامت انسان‌ها گفت: نگاه به طب اسلامی نباید تجاری باشد.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۷۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

محمود خدادوست در سومین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب اهمیت طب اسلامی را برای تکامل و سلامت انسان‌ها ضروری دانست و اظهارداشت: از آنجایی که طب اسلامی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، معتقدیم باید از نگاه سطحی‌گری و اخبارگری نسبت به طب اسلامی پرهیز شود.

وی تاکید کرد: هیچگاه به نگاه اسلام در تشخیص بیماری در طب اسلامی اشاره نشده، به همین منظور نگاه سطحی درباره تجویز و توصیه به بیماران باید برچیده شود.

خدادوست با بیان اینکه از نگاه اسلام، انسان از یک ابعاد روحانی و فرشتگی برخوردار است، گفت: به همین منظور ضرورت دارد برای رسیدن به سلامت انسان‌ها، از مبانی دینی و احادیث استفاده شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت بیان کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین برای توسعه ابعاد فرشتگی و روحی انسان کمک بگیریم، اما این موضوع غیر از آن است که ما به نام و سوءاستفاده از دین به مردم داروی ائمه تجویز کنیم؛ این کار به معنی مداخله جسمانی است.

محمدهادی ایمانیه رئیس سومین همایش سیره نبوی در طب نیز گفت: درباره طب سنتی دو رویکرد افراطی و تفریطی وجود دارد که باید یک موضع متعادل منطقی را در پیش بگیریم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سلامتکده‌های طب سنتی که در کل کشور راه‌اندازی شده است و فارغ‌التحصیلان پزشکی طب سنتی در آنجا مستقر هستند، از خدمات آنان بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها