خبرهای داغ:
دختر ۱۹ ساله آذر ماهی شیرازی است که با نداشتن هر دو دست از بدو تولد توانسته دستان پُر توان روزگار را با توانایی‌های خود ببندد.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۸۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

سیده مهتاب نبوی هم اکنون دانشجوی زیست شناسی سلولی و مولکولی است که علاوه بر درس خواندن با نوشتن کتاب‌هایی با عنوان "در نگاه مهتاب" و تا "بی‌نهایت"، توانسته به عرصه هنرمندان قلم قدم بگذارد.

در حرف‌های مهتاب عشق به پدر و مادری که مشوق راه دیروز و امروز و فردای او هستند موج می‌زند. عشق به معلمین دلسوزی که همراه و همدل با او در این مسیر گامی روشن برای جوامع معلول برداشته‌اند تا ثابت کنند که هیچ معلولیتی نمی‌تواند محدودیت محسوب شود اگر انسان بخواهد می‌تواند گام‌های مثبت و بلند را بردارد.

مهتاب شناگری است که توانسته تاکنون مقام‌دار طلا ، نقره و برنز کشوری در سال های 1394 و 1395 را به خود اختصاص داده و برای شیرازی‌ها باعث افتخار باشد.

از افکار مهتاب پرسیدیم که چگونه چنین مسیری را انتخاب کرده است و او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اینگونه اظهار داشت:همیشه آدم‌ها وقتی کمبودی در زندگی دارند تلاششان باید بیشتر شود که این به نگرش هر فرد به زندگی خود سبب می شود یا انزوا را انتخاب کند یا در محدودیت‌ها مانند بیشتر انسان‌های موفق به جایگاه خوبی برسند.

وی با بیان اینکه به معلولیتم به عنوان مشکل نگاه نمی‌کنم افزود: من به معلولیت افتخار می‌کنم و اگر بنا باشد دوباره متولد شوم و سالم هم متولد شوم، بدون شک قبول نمی‌کنم، چون در حال حاضر امتیازاتی دارم که از لحاظ مادی و معنوی در بهترین شرایط هستم.

نبوی که دارای دان 2 رشته تکواندو است خاطرنشان کرد:  ورزش روح و روان من را جلا داده  و با ورزش کردن به بسیاری از موفقیت‌ها دست یافته‌ام و این مهم را تا رسیدن به موفیت‌های ملی و حتی بین‌المللی دنبال می‌کنم.

مهتاب که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی رای خود را  با پا به صندوق انداخت گفت: درخواست جامعه معلولان از مسئولان این است تا نگاهشان به معلولان گسترده‌تر باشد و برای حضور معلولان در جامعه بیشتر بسترسازی شود.

این معلول شیرازی تصریح کرد: در شهر شیراز نیز نیازمند مناسب‌سازی معابر برای عبور و مرور معلولان هستیم و امیدواریم این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در کنار مناسب‌سازی نیز وسایل حمل و نقل عمومی نیز ویژه معلولان افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها