رضییان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی البرز، یکی از اصلی‌ترین موضوعات استان را مدیریت منابع آبی دانست.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۱۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضییان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی البرز،  یکی از اصلی‌ترین موضوعات استان را مدیریت منابع آبی دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های منابع آبی موجود، رونق بخش کشاورزی و گردشگری   استان را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی استان در بخش زیرساخت‌های منابع آب به ویژه شبکه‌های آبیاری وزهکشی، تنوع بخشی به منابع مالی را امری ضروری است و گفت: باید بسترمشارکت مردم را برای تکمیل این شبکه مهم آبیاری و زهکشی فراهم کرد.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: ۱۷۰ هزارهکتار شبکه آبیاری و زهکشی  در مازندران اکنون در حال اجرا است.

وی  سیاست‌های وزارت نیرو  را تنوع بخشی منابع اعتباری برای تسریع درساخت شبکه البرز اعلام کرد و افزود: وزارت نیرو با توجه به قطع همکاری بانک جهانی به دنبال جایگزینی منابع اعتباری دیگر از جمله بانک توسعه اسلامی و مشارکت مردمی  است.

 یخکشی میزان پیشرفت سدالبرز را ۷۳ درصد اعلام کرد و تاکید کرد:ساخت کانال‌های اصلی انتقال آب، اولویت شرکت آب منطقه ای مازندران برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی البرز  است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها