به همت حوزه ۲۱۴ حضرت رقیه (س) برگزار شد ؛
ویژه‌ برنامه نهضت روشنگری برای دانش‌آموزان بسیجی با موضوع بحران هویت «نوجوانان » به همت حوزه ۲۱۴ حضرت رقیه (س) در مدرسه دکتر اکبریه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۲۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، ویژه‌ برنامه نهضت روشنگری برای دانش‌آموزان بسیجی با موضوع بحران هویت «نوجوانان » به همت حوزه ۲۱۴ حضرت رقیه (س)  با حضور خانم دکتر نبوی و دانش آموزان در مدرسه دکتر اکبریه برگزار شد.

بخش قابل توجهی از افسردگی‌ها، احساس پوچی و درون تهی‌شدن‌ها و روزمرگی‌ها، نتیجه منطقی بی‌هویتی است. هویت، تعیین کننده جایگاه و منزلت و مرتبت انسان است و پیوندها و رشته‌ها و ارتباطات او و جهان خارج را در بر می‌گیرد.

هویت، نقش‌ها ، وظائف و مسؤلیت‌های هر کسی را در قبال خود و دیگران معین می‌کند و توقّعات و نسبت خود با گذشته و حال و آینده را مشخص می‌سازد. بنابراین هویت جلوه‌های متعدد دارد: هویت فردی (شخصی)، هویت خانوادگی، هویت ملی، هویت دینی، هویت اجتماعی، هویت فرهنگی و هویت مدنی را می توتن تز جمله آن نام برد .محور بحث هویت نیز جوانان‌اند و مطالب با تأکید بر ویژگی‌ها و نیازها و گرایش‌های نسل جوان تنظیم شده است.

دراین نشست خانم دکتر نبوی درباره هیجانات نوجوان وچگونگی کنترل خشم و عصبانیت اشاره کرد و افزود :نوجوان وزیر خانواده هست و دلش را باید مدیریت کند.عقل ودل دوبال هستند که توسط نوجوان باید کنترل شود واگر اعمالشان را توسط عقل کنترل کنند رشد خواهند کرد.اول باید احساساتشان رابشناسند و سپس درپی کنترل کردن آن باشند. وبرای کنترل کردن احساسات خودآن را با خانواده درمیان بگذارند.

وی افزود : برای بهینه سازی روابط خود با خانواده هیچوقت زندگی خودرا با دیگران مقایسه نکنند و سعی کنند محیط داخل خانه را درک کنند و نیمه پرفضای خانواده را ببینند واگر جایی خراب است خراب تر نکنند و سعی کنند آباد کنند شرایط را درک کنند وبه داشته هایشان افتخار کنند تا امید و آرزو وبه دنبال آن ارتباط سالم بوجود آید وبا ارتباط سالم عصبانیت بی جا و خشم وهیجانات خودرا کنترل کنند.

دکتر نبوی در این نشست گفت :هیجان پاسخی است که به احساساتمان میدهیم. مدیریت هیجان مهم هست به سبب اینکه هیجانهای منفی می تواند مشکلاتی رابرای نوجوان ایجاد کند مثل خشم یا عصبانیت و امکان دارد فردرابه رفتارهای نامناسب بکشاند.

 

 
خبرنگار بسیجی : شیخی
ارسال نظرات
پر بیننده ها