مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: در جوامعی که مدارای اجتماعی وجود ندارد یا میزان آن پائین است شاهد افزایش خشونت، درگیری، تضاد و کشمکش هستیم که مسائل اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۳۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست فعالان فرهنگی که به منظور بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در سالن کوثر مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصول تبلیغ و کار فرهنگی مدارای اجتماعی است و هرجامعه‌ای به میزان مناسبی به مدارای اجتماعی نیازمند است تا بتواند در پناه آن به سامان اجتماعی برسد.

وی افزود: در جوامعی که مدارای اجتماعی وجود ندارد یا میزان آن پائین است شاهد افزایش خشونت، درگیری، تضاد و کشمکش هستیم که مسائل اجتماعی به شدت تهدید می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در جوامعی مانند دانشگاه تاجیکستان که گروه‌های قومی، مذهبی، نژادی و زبانی در آن زندگی می‌کنند احتمال کمرنگ شدن مدارای اجتماعی وجود دارد.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: عدم شناخت ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه و محدودیت‌های آن منطقه، عدم شناخت کافی شرایط فرهنگی و اجتماعی، وجود انواع متعدد عناصر و اجزای فکری، قومی و دینی در جامعه و عدم شناخت و ارتباط مناسب با این عناصر همه این‌ها در کاهش یا افزایش مدارای اجتماعی تاثیر دارد.

وی با اشاره به علل وجود تعامل اجتماعی، تصریح کرد: عدم تعامل اجتماعی با دیگران و البته آسان‌گیری برای خود چند علت دارد که عدم شناخت کافی و منطقی به انسان و ویژگی آن‌ها از جمله این علت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به امور تاریخی و فراتاریخی و توجه به پیشینه و تاریخ یک ملت نیز در کمرنگ شدن مدارای اجتماعی اثرگذار است، اضافه کرد: شناخت تاریخ یک قوم در برنامه‌ریزی فرهنگی بسیار موثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: از موانع و مشکلات در حوزه فرهنگی عدم پذیرش تکثر در باور‌ها و ارزش‌هاست و باید بپذیریم باور و اعتقاد انسان‌ها برایشان ارزشمند است.

وی افزود: بی‌توجهی به باور و ارزش دیگران جنگ هفتاد و دو ملت را راه می‌اندازد هرچند طرف مقابل نباید فکر کند که حق مطلق است و همه باید به او احترام بگذارند و در صورت لزوم به صورت اخلاق مدارانه و با رعایت موازین انسانی خود را در معرض نقادی و بررسی هم قرار بدهند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات