در راستای توسعه سلامت زنان و مردان کارگاه‌های آموزشی متعدد، توسعه سلامت مردان و زنان در شاهرود در حال برگزاریست.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای توسعه سلامت زنان ومردان کارگاه‌های آموزشی متعدد، ویژه فرهنگیان و والدین دانش آموزان پیرامون آلزایمر- قلب و عروق – دیابت- پوکی استخوان، ام اس و ... در قالب طرح "توسعه سلامت "در آموزشگاه‌های شهرستان شاهرود در حال برگزاریست.
عصمت السادات سیف مشاور مدیر و مسئول امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت این کارگاه‌ها گفت: یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های هر انسان داشتن جسمی سالم و شاداب می‌باشد، سلامتی نعمت بزرگی است که خداوند به بندگان خود اعطاء نموده که به جهت شکرگزاری و داشتن زندگی توأم با آرامش، باید قدردان و محافظ آن بود لذا برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی، گامی موثر، جهت ارتقاء بینش همکاران در مقوله‌ی سلامت ایشان می‌باشد.
وی افزود: به جهت فراوانی بیماری آلزایمر (دمانس) در سال‌های اخیر -بیماری خاموش و نهفته پوکی استخوان (استئوپروز) -بیماری شایع دیابت وهمچنین بیماری‌های قلبی، عروقی ودیگر بیماری‌های شایع زنان، اقدام به برگزاری این کارگاه ها، جهت سلامت همکاران و والدین (بیش از ۲۷۰۰۰ نفر) گردیده است.
سیف در خصوص بیماری آلزایمر در جمع همکاران خاطر نشان کرد: روند آسیب مغز در این بیماری از حافظه کوتاه مدت شروع وسپس با درگیر شدن قسمت‌های مختلف مغز، طیف وسیعی از علائم متفاوت، ایجاد می‌شودکه به سه گروه اختلالات شناختی-خلقی/روانی و رفتاری طبقه بندی گردیده و در بروز این بیماری عواملی همچون ارث، سن، آسیب به جمجمه، افزایش کلسترول وفشارخون، داشتن وزن اضافی، دیابت و.. موثر می‌باشد.
وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع توسعه سلامت، اجرای این طرح در سال جاری علاوه بر بانوان و والدین دانش آموزان، مشمول فرهنگیان آقا نیز میباشد که اهداف کیفی این طرح، شمولیت بیشتری می‌یابد.
سیف از اقدامات شایسته سرکار خانم خادمی مشاور محترم مدیر کل وکارشناس مسئول امور زنان استان در خصوص طرح توسعه سلامت، قدردانی نمودند؛ جهت کلیه شرکت کنندگان همکار، گواهی حضور در کارگاه نیز صادر خواهد گردید.
 
برگزاری کارگاه آموزشی توسعه سلامت مردان و زنان در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها