امام جمعه عجب شیر در جلسه انجمن یاوران وقف این شهرستان گفت: خیران و نیکوکاران براساس نیازهای جامعه اموال خود را وقف کنند تا شاهد اثرات آن در جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمود شربیانی توجه به نیت واقفان و خیران را موجب بهبود نگرش به وقف در جامعه خواند و افزود: وقف بزرگترین عامل انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است.
وی با بیان اینکه وقف می ‌تواند فرهنگ دینی را در جامعه ارتقا بخشد اضافه کرد: امیدواریم اداره کل اوقاف با کمک روحانیت و رسانه‌ ها به ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه بپردازند چراکه وقف به عنوان باقیات صالحات است.
حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه وقف یک سنت الهی است، گفت: وقف در تمامی زمینه ‌ها راه ‌گشا است و امیدواریم فرهنگ وقف در جامعه رونق یابد تا بتوانیم برخی مشکلات جامعه را به وسیله وقف برطرف کنیم.
وی همچنین از خیران و مردم نیکوکار خواست تا در ساخت ضریح امامزاده داود و شهدای گمنام شهرستان که به 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد پیش قدم شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه عجب شیر نیز تعداد موقوفات شهرستان عجب شیر را 34 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 29 مورد موقوفات متصرفی و 5 مورد نیز موقوفات غیرمتصرفی و دو بقعه متبرکه که شامل امامزاده سید ابوالقاسم و امام زاده داود(ع) است.
عبدالله گلشن افزود: در شهرستان عجب شیر بیش از 95درصد از کل موقوفات متصرفی دارای سند مالکیت شش دانگ تک برگی هستند.
وی افزود: وقف برای امور قرآنی، اشتغال جوانان، ازدواج، پژوهش، آموزش و امور فرهنگی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه است که مردم می توانند در این حوزه ها اقدام به وقف کنند.
گلشن همچنین از راه‌ اندازی مرکز مشاوره وقف در این شهرستان خبر داد و گفت: با ابداع روش های نوین برای ترویج فرهنگ وقف، این امکان برای عموم مردم فراهم می شود تا علاقه مندان به وقف جدید در زمره واقفان خیراندیش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه وقف به عنوان یکی از کارآمدترین شیوه های احسان و نیکوکاری در رفع مشکلات و نیازهای جامعه بشری مطرح است، افزود: این مرکز با برخورداری از فناوری های نوین و مشاوران آگاه به مسائل وقف، به علاقه مندان خدمات مشاوره ارایه می دهد.

ارسال نظرات